Scandalul autostrăzilor ia viteză în Guvern

Scandalul autostrăzilor ia viteză în Guvern

Premierul Viorica Dăncilă și președintele PSD, Liviu Dragnea, au somat oficialii de la Transporturi să urgenteze inaugurarea de autostrăzi. România a ajuns într-o situație tragi-comică: aproape 40 de kilometri sunt gata să intre în circulație, dar nu se taie panglica.

Dăncilă a cerut pe semnătură, Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), termene de finalizare a fiecărui drum. Cine nu respectă termenele va pleca acasă. „De aceea am cerut şi semnătura. Oamenii aşteaptă de la noi anul acesta, anul următor, nu peste 10-20 de ani”, a spus premierul, luni seară.

Guvernare campioană la „autostrăzi-muzeu”

 După 17 luni de guvernare PSD-ALDE, au fost dați în folosință numai 15,4 km de șosea la patru benzi, gata încă din 2016. În schimb, s-a reușit finalizarea a circa 40 km de „autostradă-muzeu”: drumuri terminate în proporție de peste 95%, aproape gata să fie deschise pentru circulație, dar pentru care nu s-a tăiat încă panglica din cauza unor diferite tergiversări.

Ne puteți urmări și pe Google News

Licitații de miliarde de euro

Miza acestui an o reprezintă licitațiile de miliarde de euro pentru autostrăzile SibiuPitești, Pitești-Craiova, Centura Bacău și Autostrada de centură Sud a Capitalei.

Dacă pentru centura de Sud a Capitalei la nivel de autostradă s-au anunțat câștigătorii celor trei tronsoane, pentru următoarele luni este de așteptat ca oficialii CNAIR să anunțe câștigătorii licitațiilor pentru peste 200 km de șosea, proiecte amânate de cel puțin 2-3 ani.

 

Dăncilă ne-a desenat peste 700 de kilometric

În luna mai, Guvernul a aprobat lista investițiilor strategice în infrastructură, proiecte care vor fi realizate prin parteneriat public-privat.

Cea mai lungă autostradă promisă de Guvernul Dăncilă, Autostrada Sudului (550 de kilometri), va face conexiunea între județele din sudul țării și cele din vest. Autostrada va avea traseul București – Alexandria – Craiova – Calafat - Drobeta Turnu Severin – Lugoj.

Al doilea proiect strategic este Autostrada Tg. Neamț – Iași - Ungheni (100 km + Pod peste Prut). Cele două autostrăzi vor avea finalizate studiile de fundamentare până la sfârşitul acestui an, când va demara şi selecţia competitivă pentru desemnarea constructorului, a anunțat premierul Dăncilă, în prezentarea bilanțului după 6 luni de guvernare.

Perla coroanei

Cel mai ambițios proiect este Autostrada Ploiești-BrașovRâșnov (109 km peste Carpați), care se va conecta la autostrada București-Ploiești, deja finalizată, și care va rezolva problema circulației infernale de pe Valea Prahovei (axa turistică Sinaia - Buşteni - Azuga – Predeal).

„Această autostradă va fi probabil una dintre cele mai circulate din România. Este o investiție sigură cu un termen rezonabil de recuperare a banilor investiți. Va fi un interes ridicat pentru potențialii parteneri privați”, a spus vicepremierul Viorel Ștefan.

Studiul de fundamentare pentru această autostradă a intrat deja în primă lectură, chiar în ultima şedinţă de Guvern şi „avem toate şansele ca până în septembrie să organizăm licitaţia de atribuire”, a spus premierul.

 

Urșii fantomatici l-au scos din minți pe Dragnea!

Președintele PSD a spus că ministrul Transporturilor este obligat să depășească „piedicile birocratice” pe care le pun funcționarii din instituții și a dat exemplul unui tronson din autostrada Lugoj – Deva care nu este deschis circulației din cauza presupusei existențe a unor urși.

„Vă dau un exemplu de la CNAIR, este inadmisibil că și astăzi discutăm despre problema urșilor care nu au mai apărut acolo de 41 de ani și în continuare se preferă o soluție mai scumpă care înseamnă un an-doi în plus. Dacă compania nu înțelege, atunci nu mai putem continua așa. S-a modificat legislația pentru o procedură simplificată, există resurse financiare, nu putem să nu facem autostrada pentru că cineva inventează o piedică. Deja e întarziat cu câteva luni. Riscăm să pierdem milioane de euro”, a spus Dragnea săptămâna trecută.

În trecut, el a spus că urșii pe care nu i-a mai văzut nimeni pe acolo ar fi costat statul român peste 100 de milioane de euro în plus, la care se adaugă întârzierile la tronson.