Odiseea Șantierului Naval Mangalia, la final. Olandezii de la Damen au preluat controlul operațional
- Feri Predescu
- 23 iulie 2018, 21:17
Noua echipă managerială a Șantierului Naval Damen Mangalia a fost prezentată angajaților, astăzi, în timpul unei ceremonii care a consemnat, astfel, că olandezii de la Damen Shipyards au preluat controlul, în urma finalizării tranzacției cu Ministerul Economiei. Conducerea olandeză își propune construirea de nave mari dar și dublarea numărului de salariați.
Tranzacția referitoare la Șantierul Naval Mangalia, care a aparținut coreenilor de la Daewoo, a fost finalizată după patru luni de negocieri. Ministerul Economiei a devenit acționar majoritar, cu 51% din acțiuni, în timp ce partenerul olandez, Damen Shipyards Group, deține 49% din acțiuni. Conform înțelegerii cu guvernul, controlul operațional este preluat de Damen. La Mangalia a avut loc, astăzi, o primă întâlnire a conducerii olandeze cu angajații șantierului. Directorul general Chris Groninger a spus că Damen își propune ca, până în 2020, numărul angajaților să se dubleze, ajungând la 4000. “Vom construi nave mari, nu prea multe vase comerciale, dar mai multe vase de croazieră, nave ropax, feriboturi mari şi, în al treilea rând, nave offshore, care întind cabluri de telecomunicaţii pe fundul mării”, a declarat noul director general.
Mâine, vor avea loc, deja, primele negocieri ale sindicatului din șantier cu noua conducere olandeză. Abandonați de aproape doi ani și cu salariile înghețate, cei peste 1500 de muncitorii speră, acum, în majorarea veniturilor. Liderul Sindicatului Navalistul, Laurențiu Gobeajă, spune că, față de șantierul naval Damen Galați, la Mangalia salariile sunt mai mici chiar și cu 2000 de lei. De aceea, muncitorii vor “în primul rând, creşterea salariului şi începerea activităţii cât mai curând, multe nave, să lucrăm, să fie bine” dar și “să avem o continuitate în domeniul de reparaţii şi construcţii navale, să nu mai stăm cu incertitudinea locurilor de muncă.”
“Şantierul se află pe malul Mării Negre, dispune de trei docuri uscate, având o lungime totală de 982 de metri și un spaţiu de andocare ce se întinde pe 1.6 kilometri. Docurile, cu o lăţime de 48 și 60 de metri, vor asigura grupului Damen capacitatea de a aborda nave și structuri maritime de mari dimensiuni. Ca atare, această tranzacţie constituie o extindere strategică a portofoliului actual de șantiere Damen, cu posibilitatea de construire și conversie a navelor complexe de mari dimensiuni de tip feribot de ultimă generaţie dar și a celor de tip offshore. Suprafaţa totală a șantierului, de aproximativ 1 milion metri pătrați, face ca acesta să devină cel mai mare șantier din cadrul Grupului Damen”, potrivit unui comunicat al companiei olandeze.