DNA a fost LOVITĂ în PLIN. Abuzul în serviciu nu mai este FAPTĂ de CORUPȚIE

DNA a fost LOVITĂ în PLIN. Abuzul în serviciu nu mai este FAPTĂ de CORUPȚIE

Mii de dosare instrumentate de DNA ar putea fi închise, în urma modificării articolului din Codul Penal, referitor la abuzul în serviciu, făcut de parlamentarii Comisiei speciale pentru legile justiţiei. După ce modificările vor intra în vigoare, procurorii conduși de Laura Codruța Kovesi vor putea instrumenta dosarele de abuz în serviciu în care prejudiciul este mai mare de 1 milion de euro.

Abuzul în serviciu nu va mai putea fi folosit de procurorii DNA, decât în anumite sitații, au decis parlamentarii Comisiei speciale pentru legile justiţiei. Legiuitorii au modificat, luni, articolul 297 din Codul Penal. În baza noii definiţii, infracțiunea nu mai e de competenţa anchetatorilor conduși de Laura Codruța Kovesi.

În Codul Penal, abuzul în serviciu nu era la capitolul „Infracţiuni de corupţie”, ci la „Infracţiuni de serviciu”. Fapta a juns în competenţa DNA prin aplicarea articolului 132 din Legea 78/2000 privind prevenirea, descoperirea si sancționarea faptelor de corupție -supranumită şi „Legea DNA”-, care se referă la foloasele necuvenite. Odată ce foloasele necuvenite au fost incluse în definiţia din Codul Penal, nu se mai face apel la Legea 78, iar abuzul în serviciu rămâne o „infracţiune de serviciu” care nu este de competenţa DNA, transmite stiripesurse.ro.

Dosarele de abuz în serviciu sunt foarte numeroase la DNA, pentru că încadrarea este folosită de fiecare dată când alte articole asemănătoare nu acoperă fapta vizată. În cazul în care modificările vor intra în vigoare, DNA rămâne doar cu dosarele de abuz în serviciu în care prejudiciul este mai mare de 1 milion de euro.

Ne puteți urmări și pe Google News

În amendamentul PSD, votat de comisie cu unele modificări, se arată că „fapta funcţionarului public, aflat în exerciţiul atribuţiilor de serviciu, reglementate expres prin legi, ordonanţe de guvern sau OUG, care refuză să îndeplinească un act sau îl îndeplineşte prin încălcarea atribuţiilor astfel reglementate, a unor dispoziţii dispoziţii exprese dintr-o lege, Ordonanţă de urgenţă sau Ordonanţă de Guvern, în scopul de a obţine pentru sine, soţ, rudă sau afini până la gradul al II-lea inclusiv, un folos material necuvenit şi prin acesta cauzează o pagubă certă şi efectivă mai mare decât echivalentul unui salariu minim brut pe economie sau o vătămare a drepturilor sau intereselor legitime nepatrimoniale ale unei persoane fizice sau juridice, se pedepseşte cu închisoare de la 2 ani la 5 ani sau cu amendă”.

În prezent infracțiunea de abuz în serviciu este definite drept „fapta funcționarului public care, în exercitarea atribuțiilor de serviciu, nu îndeplinește un act sau îl îndeplinește în mod defectuos ( adică îndeplinește prin încălcarea legii - conf. Deciziei 405/2016 a CCR) și prin aceasta cauzează o pagubă ori o vătămare a drepturilor sau intereselor legitime ale unei persoane fizice sau ale unei persoane juridice se pedepsește cu închisoarea de la 2 la 7 ani și interzicerea exercitării dreptului de a ocupa o funcție publică”.