Studiu de fezabilitatate pentru autostrada spre Serbia

Studiu de fezabilitatate pentru autostrada spre Serbia

Două firme sunt interesate de realizarea studiului de fezabilitate pentru autostrada spre Serbia, de la Timișoara la Moravița. Ofertele depuse de cele două firme sunt în evaluare, a anunțat președintele Consiliului Județean Timiș.

Cele două oferte au fost depuse la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Instituția va plăti aproximativ 13 milioane de lei, fără TVA, firmei câștigătoare. Anunțul pentru scoaterea la licitație a studiului a fost făcut la mijlocul lunii martie. ”Demersurile oficiale pe care le-am întreprins pentru dezvoltarea infrastructurii județului Timiș au rezultate tot mai vizibile! Două firme s-au arătat interesate de realizarea studiului de fezabilitate a autostrăzii Timișoara-Moravița, care va lega România de Serbia. Aceste 2 firme au depus deja ofertele la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, fiind în prezent în evaluare. Costul studiului de fezabilitate este de aproximativ 13 milioane de lei, fără TVA”, a scris Călin Dobra, președintele Consiliului Județean Timiș, pe Facebook.

Viitoarea autostradă va trece graniţa pe la Vârşeţ şi apoi se va contopi cu drumul expres, care are două benzi pe sens, existent deja între Pancevo şi Belgrad.

Amintim că autostrada care leagă România de Serbia este un proiect mai vechi. Cu aproape 10 ani în urmă, autoritățile din cele două țări s-au acuzat reciproc că ar bloca proiectul, după ce nu au accesat fonduri europene disponibile pentru realizarea lui.

Ne puteți urmări și pe Google News

Încă din 2010 sârbii au anunțat că pregătesc construcţia unui coridor de transport rutier care va lega Belgradul de coasta de sud a Mării Adriatice şi de graniţa cu România. Supranumit “4B” pentru că va lega într-un final patru oraşe al căror nume începe cu această literă: Bari (Italia) - Bar (Muntenegru) - Belgrad (Serbia) - Bucureşti (România), acesta nu a mai fost realizat însă. “Este vorba despre o şosea care pleacă din Timişoara, prin Vrsac, Belgrad, Cacak, apoi prin Podgoriţa şi Bar, ajungând deci în Muntenegru, de unde se poate asigura o legatură către Bari, în Italia”, a declarat ministrul sârb al Transporturilor la momentul respectiv.

Pe teritoriul României autostrada ar avea o lungime de circa 100 de kilometri - de la graniţă sârbo-română până la autostrada Arad -Timişoara, parte a Coridorului IV paneuropean.