Modificare legislativă care interesează pe toţi şoferii din ţară. Ce se întâmplă cu permisul de conducere pentru categoria B

Modificare legislativă care interesează pe toţi şoferii din ţară. Ce se întâmplă cu permisul de conducere pentru categoria B

Deputații PSD Gabriel Petrea și Alexandru Rotaru au înaintat la Senat un proiect de lege care a şi fost înregistrat spre dezbatere prin care se prevede completarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice.

Potrivit actului legislativ, posesorii de permis de conducere categoria B au dreptul de a conduce şi motociclete uşoare. Condiţiile prevăzuteîn proiect sunt ca persoana respectivă să aibă 24 de ani și permis categoria B de cel puțin doi ani, potrivit stiri.tvr.ro

„În România legislația actuală nu prevede niciun amendament care să vină în sprijinul posesorilor de permis categoria B, în vederea obținerii permisului categoria A1 mai facil. Aceste amendamente sunt specifice fiecărei țări din Uniunea Europeană și se stabilesc local. Extinderea accelerată actuală a zonelor urbane și imposibilitatea adaptării infrastructurii la valorile de trafic pentru autovehiculele pe patru roți, obligă la propunerea de soluții alternative pentru asigurarea unei mobilități urbane optime la nivelul populației. Sprijinirea utilizării de motociclete ușoare prin facilitarea obținerii permisului categoria A1 pentru posesorii de permis categoria B este una din soluțiile alternative pentru asigurarea mobilității urbane”, potrivit expunerii de motive a proiectului legislativ.

Iniţiatorii actului legislativ susţin că în multe ţări europene legislația care reglementează obținerea permisului categoria A1, include amendamente care facilitează obținerea acestei categorii dacă solicitantul posedă categoria B. Prin acest proiect, deputaţii PSD consideră că astfel se poate fluidiza traficul rutier

Ne puteți urmări și pe Google News

 „Avantajele creșterii numărului de motociclete ușoare care se conduc cu permis categoria A, prin facilitarea obținerii acestuia sunt: Creșterea gradului de mobilitate urbană pentru populație, cu implicații pozitive pentru economie și confort; fluidizarea zonelor urbane supraaglomerate; se rezolvă problema parcărilor, consum redus de combustibil și reducerea poluării”, se mai arată în expunerea de motive a inițiativei legislative.

Propunerea legislativă a fost înregistrată la Senat, pentru dezbatere și vot, fiind prima Cameră sesizată.