ȘANTIERUL NAVAL CONSTANȚA RENUNȚĂ la PROCESUL cu MApN pentru a debloca achiziția de CORVETE
- Feri Predescu
- 18 februarie 2019, 21:15
Procesul prin care Șantierul Naval Constanța (SNC) a dat în judecată Guvernul și MApN, cerând anularea HG nr. 48 / 2018, privind Programul de înzestrare esențial "Corvetă multifuncțională" a încetat la cererea reclamantului. Conducerea SNC dorește astfel să deblocheze achiziția corvetelor, MApN condiționând anunțarea câștigătorului de finalizarea procesului, deși acțiunea în instanță nu presupunea întreruperea procedurilor de desemnare a contractantului
Cererea de renunțare la procesul în contencios administrativ a fost depusă, astăzi, la Curtea de Apel Constanța, de către Șantierul Naval Constanța, a confirmat, pentru EVZ, directorul SNC, Radu Rusen. “Din punctul nostru de vedere, acțiunea în instanță nu trebuia să întrerupă procesul de achiziție Și dacă toată lumea a zis că din cauza acestui proces stagnează achiziția, până la urmă s-a hotărât să nu mai fie o piedică acest proces. În 20 februarie, la termenul de judecată stabilit de Curtea de Apel se va constata doar că ne-am retras acțiunea”, a precizat Radu Rusen.
În cauză, Șantierul Naval Constanța, ca parte la „Asocierea dintre Naval Grup Franţa şi Şantierul Naval Constanţa S.A.”, solicitase, în luna octombrie 2018, anularea în tot a HG nr. 48 / 2018”, act normativ care fundamentează derularea procedurii de achiziție pentru proiectul MApN, Corveta Multifuncțională”. Unul dintre motivele pentru care SNC a cerut anularea HG privind derularea achiziției pentru proiectul MApN Corveta multifuncțională a fost, datorită criteriilor impuse de beneficiar, excludere participării societăților românești ca și contractant principal.
La primul termen, din 16 ianuarie, Damen făcuse cerere de intervenție în favoarea Guvernului României. In cursa pentru dotarea Forțelor Navale Române cu patru corvete multifuncționale, proiect în valoare de 1,6 miliarde de euro, au fost acceptate companiile Naval Group din Franța în asociere cu Șantierul Naval Constanța, olandezii de la Damen, care în România au șantiere la Galați și Mangalia, și italienii de la Fincantieri. Unul dintre criterii a fost ca “realizarea lucrărilor de construcţie a celor patru corvete să se facă în România”, putând participa operatori economici din state membre NATO care au construit nave similare”. Desemnarea câștigătorului a fost amânată de trei ori.