Două călugări copți au fost puși sub acuzare în Egipt fiind acuzați de omor, după ce starețul mânăstirii lor, aflată în deșertul egiptean, a fost găsit mort într-o baltă de sânge.
Corpul episcopului Epifanie a fost descoperit pe data de 29 iulie la mănăstirea Sfântul Macarie, aflată în deșertul de vest al Egiptului.
Călugării, Wael Saad și Remon Rasmi Mansour, sunt acuzați de uciderea starețului, conflictul avându-și originea în ”diferențele de opinie” dintre cei trei.
Cazul a șocat Biserica Coptă din Egipt, care este cea mai mare comunitate creștină din Orientul Mijlociu.
Wael al-Saad a mărturisit faptul că episcopul a fost lovit în zona capului cu o țeavă de oțel de lungă de 90cm, în timp ce complicele său ținea de veghe, conform purtătorului de cuvânt al procuraturii din Egipt.
Dupa crimă, cei doi au fost excluși din rândul clerului.
Procurorii egipteni au declarat că existau tensiuni între călugări și superiorii lor, și că acesta fusese cercetat pentru încălcarea tradițiilor monahale.
Ambii călugări vor fi trimiși în fața instanțelor de judecată, dar nu a fost stabilită încă o dată pentru acest lucru.
Biserica Coptă a adoptat un nou set de măsuri de ordine interioară deosebit de stricte după sângerosul incident.
Nu vor fi acceptați în rândul bisericii călugări noi pentru o perioadă de un an de acum încolo, iar clerului îi este interzis să folosească mijloacele de comunicare online cât și rețelele de socializare. Călugărilor le este de asemenea interzis să părăsească mănăstirile fără permisiunea superiorilor ierarhici.
Biserica Ortodoxă Coptă este principala biserică creștină din Egipt. Cei mai mulți membri ai bisericii copte locuiesc în Egipt, dar peste un milion de creștini copți locuiesc în afara granițelor Egiptului.
Copții cred că credința lor datează din anul 50 după Hristos atunci când se spune că Apostolul Marcu a vizitat Egiptul. Șeful bisericii copte poartă titlul de este ”Papă” și este considerat succesorul Sfântului Marcu.
Biserica coptă s-a separat de alte denominațiuni creștine la Sinodul de la Calcedon din anul 451, după o dispută teologica asupra naturii umane și divine a lui Isus Hristos.