Conducerea Regiei intenţiona să nu anunţe oficial că se scot autobuze şi tramvaie de pe linii. După ce EVZ a dezvăluit, în ediţia de ieri, că oamenii vor aştepta în staţii chiar şi 20-30 de minute, şefii au recunoscut şi au revocat măsura.
Consiliul de Administraţie al RATB a decis reducerea parcul auto cu 16% de la 1 aprilie, pe motiv că nu sunt bani. Însă, şefii Regiei nu au anunţat oficial, mai ales că cei care folosesc transportul de suprafaţă ar fi urmat să aştepte în staţii chiar şi 30 de minute, la orele de vârf. După ce EVZ a dezvăluit, în ediţia tipărită de ieri, măsura pe care intenţiona să o ia reprezentanţii RATB, aceştia s-au întâlnit de urgenţă şi au anulat decizia care era ţinută la secret. "E adevărat că s-a decis, acum aproximativ o săptămână, măsura de reducere a parcului auto. După ce a apărut articolul în EVZ, s-a discutat şi s-a luat decizia revocării acestei măsuri", ne-a declarat Vasile Petrariu, preşedintele executiv al STB-Transloc - sindicatul reprezentativ din RATB. Concedierile se negociază politic Petrariu a mai precizat că şefii Regiei au discutat, în ultima perioadă, şi posibilitatea reducerii numărului de angajaţi de la RATB. Potrivit surselor EVZ, concedierea a fost discutată politic până în prezent, miza fiind externalizarea unor servicii şi concesionarea serviciului de transport."Am auzit că se discută concedierea. Aşa cum nu s-a discutat cu noi intenţia de reducere a parcului auto, nici intenţia de concediere nu a fost analizată, până acum, împreună cu noi", a mai spus Petrariu. Sursele EVZ spun că se discută concedierea a 3.500 de oameni. RATB în cifre
- 366 de milioane de lei (peste 80 de milioane de euro) se cheltuie pe salarii într- un an;
- 10.910 era numărul salariaţiilor la 21 decembrie 2012;
- Regia are un parc format din 1.961 de autobuze, tramvaie şi trolee;
- Aproximativ 750 de milioane de călătorii s-au validat anul trecut;
- RATB are venituri anuale de aproximativ 902 milioane de lei.