Misterul înconjoară încă, după două zile, dispariţia cursei Malaysia Airlines, care zbura de la Kuala Lumpur la Beijing, şi identitatea reală a unora dintre pasagerii săi.
Nave din două ţări vecine Malaeziei au încercat să găsească urme sau rămăşiţe ale avionului dispărut sâmbătă noaptea. Vietnamul a observat un obiect plutitor la circa 80 de km sud-vest de Insulele Tho Chu, în Golful Thailandei. Din cauza întunericului, nava nu s-a putut apropia suficient pentru a identifica obiectul şi a fost rechemată la bază. Trei bărci de căutare şi salvare s-au îndreptat ulterior spre locul respectiv. În acelaşi timp, marina thailandeză şi-a concentrat căutările în altă direcţie, pe baza ipotezei că avionul s-ar fi întors din drum şi ar fi putut cădea în Marea Andaman. O altă pistă căutată fără succes a fost existenţa unui obiect "ciudat", văzut de un avion de căutare din Singapore, ieri, dar s-a dovedit a nu fi aparatul Boeing 777 dat dispărut. Întrebări fără răspuns Mai mult de 40 de avioane şi 24 de nave din numeroase ţări, inclusiv SUA, China, Australia şi Indonezia, sunt implicate acum în operaţiunile de căutare. Un avion vietnamez a văzut două pete imense de combustibil, pe o suprafaţă de câteva mile, dar informaţiile n-au fost confirmate. Rămân multe întrebări legate de dispariţia avionului: ce s-a întâmplat cu acesta? S-a prăbuşit sau a fost deturnat de terorişti? De ce nu a existat niciun semnal de alarmă? Cine erau cei de la bord, având în vedere că doi dintre cei 227 de pasageri călătoreau cu paşapoarte false. Piloţii n-au dat niciun semnal şi avionul a dispărut brusc de pe radar. Enigma accidentului din Munţii Apuseni În 20 ianuarie, pilotul Adrian Iovan şi studenta Aurelia Ion şi-au pierdut viaţa într-un accident la peste 1.400 de metri altitudine, în Munţii Apuseni. Echipa medicală mergea de la Bucureşti la Oradea, pentru a preleva ficatul de la un donator. Victimele au fost găsite de trei localnici, după căutări de cinci ore, la care au participat pompieri, jandarmi montani, poliţişti, salvamontişti, angajaţi ai Parcului Naţional Apuseni şi localnici. Scandalul s-a declanşat din cauza incapacităţii autorităţilor de a găsi rapid aeronava şi de la acuzaţia că STS ar fi transmis coordonate eronate. Ministrul Transporturilor a explicat că nu s-a putut face localizarea prin sistemele ROMATSA, pentru că antena care făcea localizarea prin sistemul de la Moscova s-a rupt în momentul impactului şi a îngreunat procedura de salvare.