Lovitură dură pe piața de telecomunicații. Milioane de clienți sunt direct afectați

Lovitură dură pe piața de telecomunicații. Milioane de clienți sunt direct afectați

După ce operatori telecom precum Digi, Telekom și UPC au scumpit abonamentele, este rândul celor de la Vodafone să ia aceeași măsură. Majorările vor intra în vigoare de pe data de 6 mai.

Operatorii telecom au avertizat că OUG 114 va duce la costuri mai mari pentru clienți. 

Vodafone este cel mai recent jucător din piață care și-a majorat prețurile la abonamente. Pentru moment, Orange rămâne singurul operator care nu a crescut prețurile, informează Playtech.ro.

„În contextul creşterii majorităţii costurilor legate de operaţiunile pentru furnizarea serviciilor de comunicaţii, începând cu 6 mai 2019 preţul pachetului de servicii aferent acestui număr creşte cu 0,92 eur TVA inclus.”, potrivit mesajelor trimise de Vodafone abonaților de servicii de telefonie mobilă.

Ne puteți urmări și pe Google News

Mai mult decât atât, compania susține că cei care nu sunt de acord cu modificarea prețului pot renunța la contractul de servicii în maxim 30 de zile de la primirea notificării, fără a plăti vreo penalitate sau despăgubire. 

Cei care doresc să recurgă la acest gest vor trebui să trimită scrisoare cu confirmare de primire trimisă către Vodafone, strada Barbu Văcărescu 201, București, 020276.

De asemenea, dacă ai cumpărat un telefon în rate de la ei, atunci tranșele lunare neplătite devin scadente la ultima factură emisă.

Totuși, Vodafone nu a menționat că aceste scumpiri ar fi o consecință a măsurilor luate de Guvern prin Ordonanța 114, dar poate fi observat că anunțul vine după ce alte trei companii telecom au făcut asta.

RCS-RDS a transmis la Bursă un raport, semnat de directorul general al companiei, Serghei Bulgac, în care critica ordonanța 114/2018 dată de Guvern la finalul anului trecut, calificând-o drept abuzivă.

Reprezentanții Digi consideră că măsurile fiscale impuse nu sunt favorabile dezvoltării sectorului de telecomunicații și energie din România, acestea restricționând investițiile și afectându-i direct pe consumatori.

OUG 114/2018 acordă dreptul pentru Autoritatea Națională de Administrare și Reglementare în Comunicații din România (ANCOM) de a percepe un tarif mărit de monitorizare, în procent de 3% din veniturile operatorilor de comunicații electronice.