Vinurile rosé şi spumantele, două nişe de piaţă care cresc în preferinţele românilor

Vinurile rosé şi spumantele, două nişe de piaţă care cresc în preferinţele românilor

Consumul de vin a înregistrat o uşoară creştere anul trecut, faţă de 2014. Pe acest val s-au urcat şi vinurile rosé şi spumantele, susţin cei din domeniu.

Astfel, chiar dacă ocupă încă o „felie” mică din consum, cota de piaţă a vinurilor rosé s-a dublat în ultimii trei ani, ajungând de la aproximativ 2% la aproximativ 4% din total piaţă vin, potrivit unui studiu realizat de AC Nielsen, companie care realizează cercetări de piaţă. 

„Putem spune despre Rosé că nu mai are sezonalitate şi că românii au început să îl consume indiferent de anotimp”, susţin reprezentanţii companiei Vincon România, unul dintre cei mai mari producători de vinuri din România.

Potrivit acestora, vânzările de rosé ale companiei au crescut în 2015 față de anul precedent cu 51%. Pentru anul 2016, producătorul estimează o dublare a producției de rosé și o creștere a vânzărilor cu 35%. 

Ne puteți urmări și pe Google News

Potrivit site-ului Vinul.ro, tot mai mulţi producători români se îndreaptă şi către nişa vinurilor spumante, în creştere în preferinţele consumatorilor. Mai mult, şi preţurile au scăzut, astfel încât paleta de sortimente sub 45 lei – preţ de restaurant – s-a extins. 

În topul preferinţelor românilor rămâne totuşi berea. Potrivit ultimelor statistici ale INS, un român a consumat anul trecut, în medie, 0,874 litri de vin, 1,292 litri de bere şi 0,16 litri de tărie. Cei mai mari cumpărători de vin sunt bucureştenii şi moldovenii.