Editura Evenimentul si Capital

SONDAJ IRES DESPRE ALEGERILE EUROPARLAMENTARE 2014. Ce îi deosebește pe românii care au votat de cei care au stat acasă

14-05/vot-04-465x390
Autor: | | 39 Comentarii | 5351 Vizualizari

Institutul Român pentru Evaluare şi Strategie (IRES) a dat ieri publicității o analiză comparativă a votanţilor şi non-votanţilor la alegerile europarlamentare, realizată duminică, în ziua scrutinului. Analiza a urmărit să determine ce anume îi deosebeşte pe votanţi de non-votanţi, precum și care sunt motivele invocate de non-votanţi pentru a nu îşi exercita dreptul de vot.

REZULTATE finale ALEGERI EUROPARLAMENTARE 2014. Scorul obținut de partide în fiecare județ

Persoanele care declară că votează de obicei și au votat și la alegerile europarlamentare tind să considere că lucrurile în România merg într-o direcție bună în proporție semnificativ mai mare decât cei care nu votează (37% vs. 16%). 

Mai mult, votanții tind să fie, în același timp, semnificativ mai mulțumiți de felul în care trăiesc, diferența fiind de aproximativ 9 procente.

Persoanele care își exercită dreptul de vot sunt interesate de politică în proporție mult mai mare decât cele care nu fac acest lucru. Primii sunt destul de interesați sau foarte interesați de politică 39%, în timp ce din a doua categorie  sunt interesați doar 15%.

Această tendință, deși cu mult mai pronunțată, este valabilă și în cazul interesului pentru alegerile europarlamentare de duminică, de care sunt interesați 55% dintre votanți și doar 9% dintre non-votanți.

Votanții declară că recenta campanie i-a determinat să meargă la vot în proporție de 15% și declară, doar în proporție de 5%, că nu au urmărit campania. Persoanele care nu au mers la vot declară că nu au urmărit campania în proporție semnificativ mai mare – 17%, respectiv în proporție mai mică faptul că această campanie nu le-a influențat intenția de a merge sau nu la vot – 62% vs. 74%. 

Votanții au fost mai susceptibili la influența campaniei electorale asupra opțiunii de vot (14%, față de  7%), dar declară în proporție mai mare că această campanie nu le-a modificat opțiunea de vot la alegerile europarlamentare ( 76% față de 66%). 

Votanții văd apartenența României la Uniunea Europeană drept un lucru foarte bun (40,5%), în proporție mult mai ridicată decât non-votanții (19,5%).

În timp ce votanții se împart în ponderi egale (50% bărbați și 50% femei), persoanele non-votante sunt preponderent femei (53%, față de 47% bărbați).

Pagina 1 din 2



Stirile zilei

Alte articole din categoria: Politica

Alte articole din categorie

capital.ro
libertatea.ro
rtv.net
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
infoactual.ro
unica.ro
fanatik.ro
dcnews.ro
Loading...

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE ŞI

Articole salvate