Editura Evenimentul si Capital

RĂZBOI între PORTUARI și FONDUL PROPRIETATEA din cauza legii porturilor

Autor: | | 0 Comentarii | 325 Vizualizari

Semnal de alarmă tras de Asociația Operatorul Portuar și Federația Națională a Sindicatelor Portuare ai căror reprezentanți acuză Fondul Proprietatea că, din unicul scop de a câștiga venituri uriașe, a contestat la Curtea Constituțională Legea pentru modificarea Ordonanței Guvernului nr. 22/1999 privind administrarea porturilor. Fondul Proprietatea susține, însă, că legea va genera pierderi financiare uriașe portului Constanța.

Curtea Constituțională a amânat până acum de două ori să se pronunțe asupra constituționalității Legii administrării porturilor, al treilea termen fiind stabilit pentru 21 februarie. Amânarea deliberării a produs îngrijorarea în rândul comunității portuare. Atât sindicaliștii Federației Naționale a Sindicatelor Portuare (FNSP) cât și oamenii de afaceri din port acuză Fondul Proprietatea că subminează de fapt dezvoltarea portului Constanța.

  “Din punctul nostru de vedere, raportat la modul în care s-a întocmit acest act normativ, cu aprobarea Parlamentului și larga consultare a tuturor actorilor politici, sociali, ai mediului de afaceri, toată lumea a ajuns la un consens. Impreună, am achiesat la ideea că dezvoltarea portului este necesară, că fiecare aveam aportul nostru în dezvoltarea portului, contribuția noastră, plata noastră și beneficiul nostru. Dar pe un interes general, nu individual”, a declarat, într-o conferință de presă, liderul FNSP, Mircea Burlacu.

  El a vorbit despre veniturile anuale uriașe, “de ordinul sutelor de mii de euro”, pe care le-ar  primi  reprezentanții Fondului Proprietatea în urma activității lor în consiliile de administrație ale companiilor naționale la care Fondul deține acțiuni. “Fondul Proprietatea nu este dispus să investească în portul Constanța, cum nu a investit un cent de când este acționar dar, în schimb, vrea cât de mulți bani din portul Constanța. Asta înseamnă o infrastructură vraiște, neîntreținută, înseamnă adâncimi scăzute, vapoare puține, înseamnă că traficul în portul Constanța se duce de râpă”, a mai spus Mircea Burlacu.

Reprezentantul mediului de afaceri din portul Constanța, Ștefan Muntoiu, a explicat la rândul lui că toate reglementările europene în privința porturilor prevăd alocarea de venituri pentru infrastructura portuară. “Banii pe care ii câștiga Portul trebuie duși la structura. Ori Fondul Proprietatea refuză, vrea doar profit. Știm și noi ca portul este vaca de muls a unora din Constanța și din alta parte. Dar toți care s-au perindat pe aici, ministere și alte organe de control, au găsit vinovații și, deși prejudicii sunt gârlă, nu s-a întâmplat nimic”. Ori Legea pentru modificarea Ordonanței Guvernului nr. 22/1999 privind administrarea porturilor ar rezolva toate aceste ilegalități.

Fondul Proprietatea, care deține  20% din acțiunile Portului Constanța, informa în luna noiembrie 2016, că legea de administrarea a porturilor va genera pierderi financiare uriașe porturilor și căilor navigabile românești. Managerul  de Portofoliu al Fondului Proprietatea, Greg Konieczny, spunea că  aprobarea modificărilor legislative ar putea duce la apariția unor 'băieți deștepți'. Imediat ce Parlamentul a aprobat legea privind modificarea administrării porturilor, Fondul Proprietatea  a contestat-o la Curtea Constituțională. Împreună cu sindicatele din companiile în care Fondul este acționar, sindicatele portuare amenință acum cu protese la sediul din București al Fondului Proprietatea.

Pagina 1 din 1



Alte articole din categoria: Economie

evz.ro
libertatea.ro
rtv.net
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
infoactual.ro
unica.ro
fanatik.ro
dcnews.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE Şi
FACEBOOK
evz.ro

Articole salvate