Povestea impresionantă a profesoarei care i-a uimit pe străini. A fost nominalizată la ,,Nobel pentru Educație"

Povestea impresionantă a profesoarei care i-a uimit pe străini. A fost nominalizată la ,,Nobel pentru Educație"

Manuela Prajea a reușit să îi impresioneze pe străini care au plasat-o în topul celor mai apreciați profesori din întreaga lume. Ea a fost nominalizat-o la Global Teacher Prize, un fel de Nobel în domeniul educațional.

De-a lungul carierei a format zeci de generații, iar meritele i-au fost recunoscute prin nu mai puțin de 624 de premii, dintre care: 64 internaționale, 130 naționale și 430 județene. Profesoara a reușit să îi fascineze pe elevi, dar și pe profesorii colegi din toată lumea, grație măiestriei sale de a preda matematica prin metode inovative, în care jocul nu este uitat, ci din contră un element principal.

Dragostea față de elevi a motivat-o constant să se autodepășească ca profesor și să facă de elevii ei oameni de succes,  doriți oriunde în lume. De altfel, aceasta fiind și cea mai mare mulțumire pe care o simte atunci când se gândește la cariera sa.,,Astăzi am avut două surprize nemaipomenite la începutul și la finalul orelor: doi dintre foștii mei elevi pe care i-am revăzut după mulți ani. M-am bucurat să aud că matematică și strădania noastră împreună au fost pietre de temelie importante în ceea ce sunt ei astăzi. Am educat copii năbădăioși și acum văd tineri implicați întorcăndu-se și amintindu-și că aveam dreptate: gândirea matematică este un fundament solid al succesului și mai târziu abia vor înțelege de ce a fost esențial să nu îi las să renunțe la standarde!  Aceasta este împlinirea mea: ca acești copii să se întoarcă într-o zi și să realizeze că nimic din efortul muncii lor nu rămâne nerăsplătit. M-am uitat cu admirație după ei și după mașinile lor noi strălucind în soare: bravo copii! It-iști, soft-iști”

Educația din România se degradează

Când se gândește la școala românească, profesoara se îngrijorează, așa că subliniază nevoia de schimbare, ori de câte ori are ocazia. ,,Olimpiadele școlare: semnal de alarmă! Numărul elevilor participanți scade de la an la an, interesul pentru performanță de asemenea, iar semnalele de degradare nu întârzie să apăra din diferite colțuri ale țării. Metodologiile și procedurile camuflează cu eficiență orice încercare de a aduce lumina. Sistemul învinge și neregulile sunt înăbușite în spatele birocrației de către administratorii procesului. Încotro deci?”