MISTERUL zborului LIN: Elicopterul nu s-a PRĂBUȘIT și a PLONJAT în lacul Siutghiol

MISTERUL zborului LIN: Elicopterul nu s-a PRĂBUȘIT și a PLONJAT în lacul Siutghiol

Martorii oculari declară că prăbușirea elicopterului în lacul Siutghiol a fost surprinzătoare, după un zbor lin și regulat. Un pilot experimentat explică ce s-a putut întâmpla.

„L-am văzut că venea foarte lin, se apropia de apă. M-am gândit că se va ridica. El venea foarte ușor. În momentul în care a luat contact cu apa, s-a dat peste cap, s-a rupt coada și a intrat total la fund. După un minut și jumătate au început să iasă la suprafață resturi. După 10 minute s-au auzit țipetele de ajutor”, a declarat pentru ProTV un martor ocular.

Octavian Pita, un pilot experimentat, cu mii de ore de zbor la activ, afirmă că este posibil ca piloții elicopterului să fi fost induși în eroare de faptul că zburau cu soarele în față:

„Discutând despre soare, este vorba probabil de o altitudine destul de joasă, în direcția soarelui, fără vânt, ceea ce înseamnă că apa este foarte lină și atunci reflecția soarelui este extrem de puternică. Însa este posibil ca piloții să aibă o vizibilitate foarte slabă datorită reflecției soarelui.”

Ne puteți urmări și pe Google News

Modelul de elicopter prăbușit în lacul Siutghiol nu era echipat cu aparatură care să-i avertizeze automat pe piloți că se apropie periculos de mult de sol.

Pita explică:

„Ce se întâmplă în momentul în care zbori spre soare, deasupre unei ape? Referința față de apă este destul de dificilă și atunci trebuie să verifici destul de des altitudinea pe care o ai înregistrată la bord.”

Pe de altă parte, Octavian Pita nu exclude nici o defecțiune tehnică:

„De la martor, înțeleg, coborârea era lină și continuă. Defecțiunea sau cedarea unui motor poate face ca elicopterul, în anumite condiții de presiune și temperatură, să nu mai poată continua zborul la orizontală și să coboare ușor-ușor.”

În ceea ce privește posibilitatea invocată de Ioan Rus, ca aparatul de zbor să se fi lovit de un stol de pescăruși, Octavian Pita afirmă că aceasta nu ar fi reprezentat o problemă majoră:

„Elicopterul poate să își continue zborul. Să zicem că intră, trece prin sită. Oprește un motor, tot mai rămâne unul.”