Iohannis a dat lovitura. A făcut o afacere profitabilă în doar 24 de ore | GALERIE FOTO

Iohannis a dat lovitura. A făcut o afacere profitabilă în doar 24 de ore | GALERIE FOTO

Lansare volumului autobiografic "Pas cu pas" a adus mii de români la standul Editurii Curtea Veche de la Târgul Gaudeamus, Klaus Iohannis a dat autografe ore întregi. Metodic, cu răbdare, preşedintele ales a a scris dedicaţii oamenilor care i-au cumpărat cartea până când i s-a terminat pasta de la pix. Firsc a scos apoi un stilou din buzunar şi a continuat să scrie fără a-şi întrerupe dialogul cu cei ce aşteptau la rând.

Cartea s-a vândut ca pâinea caldă, preţul de 15 lei fiind unul accesibil. La lansare s-au epuizat toate cele 4.000 de cărţi. Pentru că volumului autobiografic a fost lansat în campania electorală, primul tiraj de 15.000 de exemplare, unul foarte mare pentru România, s-a epuizat. Directorul Editurii Curtea Veche, Grigore Arsene, a precizat că această carte va avea şi o a doua ediţie, care va cuprinde momente din perioada campaniei electorale.

Cartea va fi disponibilă chiar de mâine, pentru vizitatorii târgului de carte de la Romexpo şi cel mai probabil tirajul va fi tot "unul foarte mare", a precizat Miruna Meiroşu, PR Manager. Trebuie spus că un tiraj mediu pe piaţa de carte din România este de maxim 3.000 de exemplare, iar un volum tipărit în 15.000 de exemplare este un tiraj foarte mare.

"Sunt extrem de plăcut surprins de numărul mare de vizitatori la acest eveniment. Eu sunt obișnuit să intru și în librării și în târguri de carte. De obicei se văd bine cărțile și rar oamenii. Astăzi se văd bine oamenii și sper și cărțile. În mine veți avea un președinte care încearcă să reconecteze cartea la om și omul la carte, în special tânărul. Este foarte important pentru mine să dăm un semnal nu numai cu și prin carte, ci să dăm un semnal pentru și prin cultură la modul cel mai general. După părerea mea, cultura ne salvează", a declarat Klaus Iohannis, la lansarea de la Gaudeamus.

El a spus că volumul "Pas cu pas" a fost gândit ca o metodă de a se face făcut "un pic mai bine cunoscut". "Nu am avut nici ambiții literare, nici doctrinare. Am vrut să arăt cum am evoluat în viața publică și care au fost valorile mele (...), cum am văzut dezvoltarea în spațiul public", a adăugat politicianul.

Iohannis a subliniat că în volumul semnat de el nu este prezent senzaționalul. "Ceea ce nu o să găsiți în cartea mea este senzaționalul. Sunt un om nesenzațional. Nu am niciun eveniment senzațional de relatat, cum nici nu cred că senzaționalul este important în politic", a apreciat el.

De asemenea, el a spus că nu dorește ca prin cartea lui să transmită o rețetă a succesului. Potrivit lui Iohannis, există o singură rețetă a succesului, cea a lui Einstein: "99 la sută transpirație și unu la sută inspirație".

În cele peste 200 de pagini ale volumului, Klaus Iohannis prezintă atât întâmplări din culise, cât și momente mai puțin cunoscute din viața publică. Pentru prima dată, câștigătorul alegerilor prezidențiale vorbește deschis, într-un volum autobiografic, despre copilărie, adolescența, sora, soția sa, despre studenție și despre cariera în învățământ.

Volumul este disponibil și pe www.curteaveche.ro, dar și la standul Curtea Veche Publishing din cadrul Târgului Internațional de Carte Gaudeamus, la prețul de 15 lei.