Evenimentul Zilei a căutat-o insistent pe Clotilde Armand pentru a explica pentru ce încasează milioane de lei lunar firma pe care o conduce şi care supervizează autostrada Bechtel

Evenimentul Zilei a căutat-o insistent pe Clotilde Armand pentru a explica pentru ce încasează milioane de lei lunar firma pe care o conduce şi care supervizează autostrada Bechtel

Clotilde Armand susține că firma unde e director general, Egis România, încasează bani pentru că supervizează lucrările la Autostrada Transilvania. Din 415 kilometri, cât ar fi trebuit să aibă drumul, se construiesc 8,7 kilometri şi abia 52 sunt gata. Din 2010, nu s-a mai dat în folosinţă niciun kilometru.

După ce ziarul Evenimentul Zilei a scris, pe data de 25 ianuarie, că firma Egis România, la care director este Clotilde Armand, decontează la mijlocul fiecărei luni facturi de milioane de lei, pentru supervizarea lucrărilor de construcţie a autostrăzii Braşov-Cluj-Borş, cunoscută ca autostrada "Bechtel", politicianul ne-a acuzat, ieri, că nu am contactat-o ca să o întrebăm pentru ce se facturează lunar lucrări de supervizare la autostrada Bechtel, în condiţiile în care şantierul este în  cea mai mare parte abandonat de către constructori.

 Ideea centrală a acestei dezvăluiri este că statul roman plătește în continuarea firma de consultanță-supervizare deși autostrada Transilvania este un proiect abandonat de ani de zile! Totul din cauza unui contract prost încheiat și a ciudățeniei că nu e reziliat.

Totodată, Clotilde Armand susţine că banii încasaţi de Egis România sunt luaţi “pentru că sute de ingineri au muncit 14 ani pe şantierul autostrăzii care nu este gata nici acum”. Cifrele oficiale arată cât s-a muncit: 52 km autostradă finalizați dintr-un total 415, sunt în lucru aproximativ 8,7 km de autostradă, se face proiectare pe anumite porțiuni din sectorul Târgu Mureș-Câmpia Turzii, iar Suplacu de Barcău-Borș este un șantier abandonat din anul 2011.

Ne puteți urmări și pe Google News

Jurnaliştii EVZ şi Capital au contactat-o pe Clotilde Armand pe 24 ianuarie a.c., dar şi în iunie 2016, pe acelaşi subiect. Fără succes. Politicianul susţine acum că firma, la care este director din 2013, are contract pe autostrada Bechtel din 2004 și a încasat bani pentru că a muncit la construirea autostrăzii Transilvania.  

Pentru ce facturează Egis lunar milioane de lei

Clotilde Armand a susţinut pe pagina de Facebook că preţul primit de Egis a fost proporţional cu muncă depusă în aceşti 14 ani, potrivit contractului, pe baza foilor de pontaj.

Potrivit contractului încheiat în 2004,  Egis ar trebui să se ocupe de supervizarea proiectării, supervizarea echipelor pe șantier, și gestionarea problemelor după o reziliere cum a fost cu Bechtel, pentru a conserva șantierul și a pregăti noi licitații. Din 2004 şi până în prezent, adică în 14 ani, s-au finalizat doar 52 de kilometri, iar 8,7 sunt în lucru. 

Ultimii 1.000 de metri din autostrada Transilvania au fost inauguraţi la sfârșitul anului 2010. Anul următor, constructorul Bechtel a oprit lucrările pe motiv că CNADNR nu plătește facturile pentru lucrările efectuate. Contractul pentru lucrările autostrăzii Transilvania cu Bechtel a fost reziliat în 2013. Din datele CNAIR, în perioada 2012-2016, francezii de la Egis au depus facturi în valoare de aproximativ 100 de milioane de euro pentru supervizarea lucrărilor de construcție pentru autostrada Brașov-Cluj-Borș, conform contractului nr. 2562 semnat în 30 august 2004.În perioada de referire (2012-2016), Clotide Armand era acolo, deoarece este director general Egis din septembrie 2013.

Consultanţă de 22 de milioane de euro

Compania Națională de Drumuri a plătit consultanță de peste 22 de milioane de euro pentru 0 km din autostrada Transilvania, în ultimii șase ani. Chiar dacă lucrările pentru autostrada Transilvania au fost abandonate din vara anului 2011 și până la începutul lui 2014, consultantul Egis, firmă condusă de Clotilde Armand (USR), a încasat aproape 20 de milioane de euro pentru supervizarea lucrărilor inexistente. Firma a încasat și va încasa bani ca și cum ar superviza lucrări pe 415 kilometri.

Iată cum, EVZ a dezvăluit că cel mai păgubos contract din istoria României, autostrada Transilvania, încă produce găuri în buget! După ce am plătit aproximativ 1,2 miliarde de euro pentru 52 de km de autostradă finalizați și am trimis acasă americanii de la Bechtel, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere(CNAIR) plătește francezilor de la Egis supervizarea unor lucrări inexistente. Contractul cu firma de consultanță va fi valabil până când autostrada va fi gata. Juriștii CNAIR nu au găsit soluția să-l rezilieze, odată cu cel cu Bechtel.

Vă prezentăm dovezile că EVZ a contactat-o pe Clotilde Armand, director general al Egis!

Pe data de 24 ianuarie, ora 15.09- reporterii au scris un mesaj privat pe pagina de facebook a doamnei Clotide Armand, acolo unde aceasta a şi reacţionat după articol, deşi nouă ne-a comunicat că pagina nu are legătură cu subiectul. Am întrebat-o punctual de contractul Egis şi de ce decontează bani de la Compania de Drumuri şi pentru ce.

 În aceeași zi, la ora 15.52, am revenit cu solicitarea pe mesaj privat pe pagina de facebook: “Stefan Etves Capital-EVZ vă deranjează. Pregătim un articol despre consultanţa autostrăzii Braşov-Borş EGIS INTERNATIONAL SA FRANTA SUCURSALA BUCURESTI, în perioada 2012-2016, a facturat aproximativ 100 milioane lei Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, fosta CNADNR, pentru contract supervizare lucrări de construcţie autostrada Braşov-Cluj-Borş.

Ce servicii de consultanţă aţi prestart, dacă în această perioadă nu s-a finalizat niciun km de autostrada Brasov-Cluj-Bors?

Pe ce tronsoane de autostradă ați prestat serviciile de supervizare lucrări de construcţie autostrada Braşov-Cluj-Borş? În prezent, ce funcţie ocupaţi în cadrul Egis? Vă mulţumim.

Ulterior, reporterii EVZ au sunat pe ambele numere de telefon, cel de companie şi cel personal, pe care şi alţi jurnalişti l-au folosit când au contactat-o pe Clotide Armand.

La ora ora 16.16, marţi, adică după aproximativ o jumătate de oră de la solicitările reporterilor, am primit răspuns pe mass-facebook: “Bună ziua, aţi contactat pagina de persoană publică Clotilde Armand, nu avem legatură cu firma Egis. Vă rugăm să adresaţi iîtrebările dvs prin email la adresa contact@clotildearmand.ro”.

Ulterior, reporterii EVZ au trimis pe adresa de mail următoarea solicitare:

Evenimentul Zilei pregăteşte un material privind supervizarea autostrăzii Braşov-Borş. În vederea publicării unui material bine documentat vă rugăm să ne răspundeţi la următoarele întrebări până la ora 18.00:

1. EGIS INTERNATIONAL SA FRANTA SUCURSALA BUCURESTI, in perioada 2012-2016, a facturat aproximativ 100 milioane lei Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, fosta CNADNR, pentru contract supervizare lucrari de constructie autostrada Brasov-Cluj-Bors. Ce servicii de consultanta ati prestat daca in aceasta perioada nu s-a finalizat niciun km de autostrada Brasov-Cluj-Bors?

2. Pe ce tronsoane de autostradă ați prestat serviciile de supervizare lucrari de constructie autostrada Brasov-Cluj-Bors?

3. In prezent, ce functie ocupati in cadrul Egis?

4. Care e valoarea contractului Egis-CNADNR, câţi bani a încasat Egis până în prezent?

Nu am primit niciun răspuns. A doua zi a reacţionat la televizor şi joi pe pagina de facebook de unde noi am primit mesaj că nu poate răspunde pe acest subiect de pe această pagină.

Ce susţine Clotide Armand:

-Egis este plătit pentru MUNCĂ DE CALITATE depusă în toţi aceşti ani de sute de ingineri, în baza unui contract câştigat prin LICITAŢIE.

-Eşecul cu Bechtel revine integral celor care i-au selectat politic, în niciun caz supervizorului care are doar sarcina de a verifică dacă lucrările sunt de calitate.

-Preţul primit de Egis a fost proporţional cu munca depusă în aceşti 14 ani, potrivit contractului, pe baza foilor de pontaj. Deci nu e deloc ok să afirmaţi că salariul inginerilor ROMÂNI de la Egis care muncesc de atâţia ani pe şantierul autostrăzii Transilvania ar fi nemeritat.

- Pe orice şantier, când se schimbă constructorul sau se întrerup lucrările, apar costuri mult mai mari pentru beneficiar. E greu să reiei un şantier întrerupt. Trebuie analizate lucrările, un inventar complet al materialelor, pentru a putea organiza noi licitaţii. Sunt puţini constructori care acceptă să preia un şantier eşuat, şi de aceea cer mulţi bani.

-Se întâmplă la fel pe multe tronsoane de autostrăzi din România. Ar putea fi mult mai bine gestionat acest proiect, dar inginerii care munecsc pe teren şi care nu sunt vinovaţi de situaţia creată trebuie plătiţi, nu? Politicienii noştri veroşi ar trebui să plătească pentru costurile prea mari. Dumneavoastră propuneţi că inginerii să facă inventarul materialelor după ce pleacă un constructor fără să fie plătiţi?!

- Firma Egis nu este „a mea”, nu am acțiuni la aceasta firmă. Sunt angajată la Egis România din septembrie 2013 ca director general. Orice referire la numele meu cu privire la Egis trebuie să acopere strict perioada din septembrie 2013 până în prezent, restul sunt manipulări absurde, la fel ca și în cazul Bechtel.

- Egis nu prestează servicii de „consultanță”, termen vag care ar putea însemna orice, ci servicii de supervizare. Asta înseamnă: supervizarea proiectării, supervizarea echipelor pe șantier, și gestionarea problemelor după o reziliere cum a fost cu Bechtel, pentru a conserva șantierul și a pregăti noi licitații. Supervizarea este obligatorie prin lege pentru astfel de proiecte.

- Șantierul autostrăzii Transilvania are 7 secțiuni în lucru totalizând sute de km de șantiere, nu este în niciun caz oprit așa cum în mod fals afirmă articolul incriminat, chiar dacă Bechtel nu mai lucrează

-În industria supervizării, costul variază între 2-4% din costul total al șantierului, în funcție de complexitate. Sumele decontate către Egis se încadrează între aceste margini. Toate facturile Egis sunt emise pe baza foilor de pontaj și a orelor efectiv lucrate de inginerii Egis, în conformitate cu contractul. Titlul voit senzațional al articolul semnat de autori, precum și aprecierile negative din text la adresa mea motivate de faptul că Egis își facturează serviciile conform contractului constituie denigrare fără niciun fundament.

-Deși Egis România este o firmă cu acționariat francez, angajații sunt români. Avem peste 120 de ingineri și colaboratori români, care trăiesc și își plătesc taxele în România. Profitul Egis în România este disponibil pe internet și veți vedea ca este extrem de rezonabil.

-Articolul incriminat publică opiniile directorului din 2003 al CNADNR, cel care a semnat fără licitație contractul pentru construirea autostrăzii Transilvania la comanda politică a lui Năstase - PSD. Eu vin din Franța, între 2002-2004 de exemplu locuiam la Toulouse. Nu aveam cum să fiu implicată în scandalul Bechtel, nici măcar nu auzisem de numele acesta până în 2013.

-Articolul încearcă să creeze confuzia între contractul păgubos Bechtel pe de o parte și firma Egis și cu mine pe de altă parte. Nu există în realitate nici o legătură între mine și Bechtel, este un anacronism deoarece nu eram în industria construcției de autostrăzi în cei 10 ani cât PSD, PDL și PNL au menținut contractul Bechtel. Nici Egis nu a fost niciodată legată contractual de Bechtel, dimpotrivă Egis a fost selectată prin licitație tocmai pentru a apăra interesele statului român față de executantul Bechtel.

-Acest contract dintre CNAIR si Egis, atribuit prin licitație, este în continuare necesar beneficiarului. Deși nu s-au dat în folosință porțiuni noi din autostrada Transilvania, acest lucru nu este în nici un caz imputabil Egis. Este de notorietate publică faptul că guvernele PSD-PNL din ultimii 27 de ani nu au reușit să dea în folosință în medie decât 20 km de autostrada pe an. Lucrările continuă, este nevoie de supervizare, iar beneficiarul este foarte mulțumit de serviciile Egis.