După 13 ani de eșecuri, începe construcția autostrăzii Comarnic-Brașov

După 13 ani de eșecuri, începe construcția autostrăzii Comarnic-Brașov

Raportul de atribuire pentru lotul 5 de la Autostrada Comarnic-Braşov - secţiunea Braşov-Cristian - a fost semnat săptămâna aceasta, iar lucrările vor începe în perioada următoare dacă nu vor exista constestaţii, a anunţat, miercuri, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc.

Ministerul Transporturilor a anunţat că va semna, la sfârşitul lunii iunie, contractul de proiectare şi execuţie a autostrăzii spre munte. Tronsonul de autostradă Comarnic - Braşov este împărţit în cinci sectoare, sectoarele 1 şi 5 fiind cele dinspre Comarnic, respectiv dinspre Braşov, în lungime totală de 10 kilometri. Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, spune că raportul de atribuire pentru centura Comarnic a fost semnat săptămâna aceasta şi urmează să se desemneze câştigătorul.

Lucrările vor începe cu sectorul Braşov-Cristian. El are o lungime de 11,7 km.

Autostradă mult-promisă

Ne puteți urmări și pe Google News

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunţat în ianuarie că a prevăzut în bugetul pentru acest an sumele necesare realizării proiectelor aflate în pregătire, precum autostrăzile Comarnic - Braşov şi Târgu Mureş - Iaşi, dar şi pentru proiecte în derulare, precum centura Bucureştiului. Autostrada Comarnic - Braşov a fost promisă în ultimii zece ani în toate campaniile electorale, însă până acum nu au început niciun fel de lucări. În schimb, în fiecare weekend, iar în perioada verii şi în cursul săptămânii, traficul pe Valea Prahovei, mai ales în zona Buşteni - Sinaia, este îngreunat din cauza numărului foarte mare de maşini care circulă pe DN 1 între Braşov şi Bucureşti.

Ce au reușit să facă șefii de la Drumuri în atâția ani

Nu a existat guvern în ultimii 13 ani care să nu vorbească despre autostrada Comarnic – Brașov. Studii, declaraţii politice, licitaţii și amânări.

Așa a decurs povestea drumului rapid care trebuie construit pe Valea Prahovei, pentru ca turiștii să nu mai fie nevoiți să stea ore întregi în trafic. Din 2004, când s-a discutat prima dată despre construirea acestui drum, s-au stabilit parțial costurile proiectului:

- Lotul 1 se va construi între Comarnic- Predeal și va avea 4 kilometri. În cazul acestui tronson s-a stabilit și valoarea de construire a lui: 37 de milioane de euro, potrivit documentului citat.

- Loturile 2,3,4 vor avea în total 47 de kilometri. În cazul acestora, Răzvan Cuc a explicat că revizuirea studiului de fezabilitate costă 2,14 milioane de euro.

„Valoarea lucrărilor, inclusiv a proiectării, o vom putea comunica după elaborarea și aprobarea studiului de fezabilitate”, a explicat Răzvan Cuc.

- Lotul 5 va avea 10 kilometri, autostradă plus drum naţional cu patru benzi. Construirea lui va costa aproximativ 33 de milioane de euro.