Declinul unui post de radio plătit din banii publici. Radio Cluj are 100 de angajați și rezultate tot mai slabe, cu un buget tot mai MARE

Declinul unui post de radio plătit din banii publici. Radio Cluj are 100 de angajați și rezultate tot mai slabe, cu un buget tot mai MARE

Postul de radio al Transilvaniei, Radio Cluj, care emite în opt județe a ajuns aproape de limita de jos a audienței. În 2007, audiența Radio Cluj era de 350.000 de ascultători, zilnic. În 2016, audiența a scăzut dramatic la 99.000 de ascultători și va mai scădea și mai tare deoarece Secția Maghiară a Radio Cluj va începe să emită separat, pe o altă frecvență aprobată, de curând, de CNA.

Jurnalistul clujean Tiberiu Fărcaș, doctor în istoria presei, a tras un semnal pe site-ul său Clujulcultural.ro, asupra situație catastrofale de la Radio Cluj.

Tiberiu Fărcaș susține că la Radio Cluj, România plătește lunar 100 de angajați ca să realizeze o producție pentru un public care scade tot mai mult. ”Nimeni nu ia nicio măsură să oprească acest declin. Din contră, actualul manager, Bogdan Roșca a luat măsuri care duc audiența în cap. De trei ani, Radio Cluj nu mai transmite meciurile din divizia a doua. Emisiunea de sinteză sportivă ascultată de foarte mulți ardeleni nu mai este în grilă. Departamentul Sport a fost desființat. Toate aceste măsuri au dus la scăderea audienței”, spune Tiberiu Fărcaș.

Declinul Radio Cluj

Bugetul actual al Radio Cluj nu este cunoscut, mai susține doctorul în istoria presei Tiberiu Fărcaș. Pe site-ul lui, Fărcaș scris 16 episoade interesante care surprind radiografia unui declin.

Cu toate acestea, tipic românesc, nimeni nu răspune pentru performanțele tot mai slabe care sunt produse cu un buget tot mai mare. Tiberiu Fărcaș i-a adresat directorului Radio Cluj, Bogdan Roșca, acuzat de plagiat, fapt atestat și de Comisia de Etică a Universității Babeș Bolyai mai multe întrebări care au rămas fără răspuns.

”În 2007, când aţi preluat Secția de Limba Româna la Radio Cluj, post public regional cu emisie pe 8 județe, finanțat din bani de la bugetul de stat, deci publici, acesta avea 232.400 de ascultători zilnici, conform www.audienta-radio.ro, în scădere de la 350.000, deja, în timpul directoratului domnului Florin Zaharescu. Propulsarea dvs în funcţie, om din radio, deci nu venit din exterior, s-a mizat pe asta foarte mult, ... trebuia să însemne stoparea declinului, sânge proaspăt tineresc și reclădirea audientei. Suflu nou, o altă eră! Cinci ani mai tarziu, în 2012, mai ascultau Radio Cluj doar 147.000 de oameni, scădere mare de tot, aproximativ 50%. Din redactor şef al Secţiei de Limbă Română, ajungeţi ditamai manager Radio Cluj, după un concurs controversat, care s-a lăsat cu schimbarea regulilor chiar în timpul jocului, cu un proces  pierdut de un adversar. Deşi iniţial era un criteriu să existe pentru orice candidat doi ani de experienta în management, la concurs, acesta a fost scos de Bucurelti, deli, culmea, la Radio Timisoara, fix în aceea perioadă, se menţinea, la un concurs similar, criteriul! La al doilea concurs pentru postul de manager al Radio Cluj, fără acel criteriu, pe care nu îl îndeplineați, ați ajuns manager. În 2014, Radio Cluj o ia la vale serios. Deja eraţi, domnule Roșca Zasmencu, lider de 7 ani în stația care emite pe 8 județe! Se ajunge la cifra de doar 116.300 de ascultători zilnici. Involuţie clară, gravă, care are explicaţiile sale, toate depinzând direct de dvs, de politica de programe și de folosirea complet greşită a resursei umane de la Radio Cluj. În decembrie 2015 dezastrul e complet: audienţă de 99.000 de ascultători pe 8 judeţe”, a scris doctorul în istoria presei Tiberiu Fărcaș.