DACIA: vânzările au crescut accelerat în MAREA BRITANIE

DACIA: vânzările au crescut accelerat în MAREA BRITANIE

Vânzările de maşini noi în Marea Britanie au crescut în martie cu 17,7%, la 468.824 unităţi, cel mai rapid ritm de creştere din ultimii 10 ani, potrivit Asociaţiei producătorilor şi comercianţilor de automobile din Regatul Unit (SMMT), transmite BBC.

În martie, Dacia a vândut 4.973 vehicule pe piaţa britanică, în creştere cu 201,21% faţă de perioada similară din 2013, când a înmatriculat 1.651 de unităţi, scrie BBC, preluată de Agerpres.

Modelele cel mai bine vândute luna trecută în Marea Britanie au fost de la Ford: Fiesta şi Focus, urmate de Corsa de la Vauxhall, Golf de la Volkswagen şi Astra de la Vauxhall.

În perioada ianuarie-martie 2014, vânzările auto în Marea Britanie au urcat cu 13,7%, la 688.122 unităţi. În primele trei luni ale anului, Dacia a vândut 6.821 vehicule pe piaţa britanică, în creştere cu 244,84% faţă de perioada similară din 2013, când a înmatriculat 1.978 de unităţi.

Modelele cel mai bine vândute în primul trimestru au fost de la Ford: Fiesta şi Focus, urmate de Corsa de la Vauxhall, Golf de la Volkswagen şi Astra de la Vauxhall.

Concedieri la Renault

Dacia a fost una din mărcile care a susținut puternic menținerea pe linia de plutire a afacerilor Renault. La nivel de grup, producătorul francez se confruntă însă cu dificultăți. Astfel, Renault a concediat aproximativ 2.500 de angajaţi în Franţa în primul an după încheierea acordului destinat creşterii competitivităţii uzinelor sale din Franţa şi este în grafic pentru a a-şi îndeplini obiectivul de a realiza economii de 500 milioane euro pe an (690 milioane de dolari), a anunţat producătorul auto francez, transmite Reuters, citat de Agerpres.

În martie 2013, Renault a semnat cu trei din cele patru sindicate (CFDT, CFE-CGC şi FO) care reprezintă 64% din salariaţii Renault un acord destinat creşterii competitivităţii uzinelor sale din Franţa, acord care prevede reducerea efectivelor şi creşterea programului de muncă în schimbul păstrării producţiei la uzinele franceze. În schimb, sindicatul CGT, care reprezintă aproximativ 25% din salariaţii Renault, s-a opus acestui acord.

Acordul prevede majorarea timpului de lucru de la 32 la 35 de ore pe săptămână, îngheţarea salariilor şi eliminarea a 7.500 posturi până în 2016. În schimb, conducerea Renault s-a angajat să menţină activitatea la toate uzinele franceze pe toată durata acestui acord şi să le acorde volume suplimentare de producţie în contul partenerilor, în special al Nissan.