Editura Evenimentul si Capital

Cine a pierdut și cine a câștigat din MAREA „HINGHEREALĂ“. PROPORŢIILE afacerilor cu RIDICĂRI AUTO, declarate ILEGALE de Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie.

În sectorul 6, în 2014, au fost ridicate 6.368 de mașini FOTO: EVZ
Autor: | | 6 Comentarii | 1947 Vizualizari

Decizia de ieri a Curții Supreme aruncă în aer afaceri uriașe de milioane de euro, câștigate din ridicarea mașinilor. Până la publicarea în Monitorul Oficial a hotărârii, ridicarea mașinilor este încă posibilă

Lovitură dură pentru „hingherii“ de mașini care de ani buni și-au umplut buzunarele de pe urma ridicărilor așa -ziselor autoturisme parcate ilegal.

Gândită, la început, ca o activitate care își dorea să fluidizeze traficul și să înlăture mașinile abandonate sau pe cele care, realmente, încurcau circulația, „îndeletnicirele“ firmelor de casă ale primăriilor s-au transformat rapid - prin hotărâri de Consilii Locale date pe genunchi - într- un mecanism de tocat bani pe bandă rulantă. Așa se face că, la un simplu calcul făcut de reporterii EVZ, numai în 2014, din ridicările de mașini, realizate în întreaga țară, au fost încasate milioane de euro.

Curtea Supremă, șah-mat la „hinghereală”

Înalta Curte a aprobat, ieri, recursul formulat de Avocatul Poporului, în ceea ce privește ridicarea mașinilor staționate neregulamentar. După ani buni de „lupte“ cu morile de vânt, magistrații au stabilit: consiliile locale nu mai au niciun fel de competență în ridicarea autoturismelor. Contactat de EVZ, Victor Ciorbea, Avocatul Poporului, a declarat că doar Guvernul poate stabili sancțiuni în ceea ce privește rid i c a r e a mașinilor și că, în mod obligatoriu, acesta va trebui să stabilească o reglementare unitară aplicabilă la nivelul întregii țări cu privire la cei care parchează ilegal mașina sau care încurcă circulația.

Odată publicată în Monitorul Oficial, decizia Înaltei Curți va deveni obligatorie pentru toate instanțele.

„Mai exact, trebuie să fie motivată în cel mult 30 de zile și se publică apoi în cel mult 15 zile. Din acel moment, ar trebui să se procedeze de către Guvern la elaborarea unui regulament care să stabilească o procedură unitară la nivelul întregii țări, care va fi adoptată de Guvern”, a mai declarat Ciorbea. Dincolo de partea plină a paharului, până la intrarea în vigoare a legii, abuzurile din „ogrăzile“ primăriilor din întreaga țară vor continua.

Avocatul Poporului: decizia nu poate fi aplicată retroactiv

Victor Ciorbea a precizat că decizia de ieri a Curții Supreme nu poate fi aplicată retroactiv. „Aliniatul 2 al articolului 517 precizează că decizia se pronunță numai în interesul legii și nu are efecte asupra hotărârilor judecătorești examinate. Nu e retroactivă, intră în vigoare de la data publicării în Monitorul Oficial”, a completat Avocatul Poporului. El a mai explicat că, odată cu decizia ÎCCJ, instanțele probabil că vor mai pronunța decizii care să vină în contradicție cu această hotărâre.


FOTO: Victor Ciorbea



Ce se întâmplă după decizia Înaltei Curți

Surse din rândul avocaților contactați de EVZ au explicat că, teoretic, având în vedere faptul că decizia ridicării mașinilor a fost pronunțată de o ultimă instanță, orice judecător ar trebui s-o aplice necondiționat.„O asemenea hotărâre are un fundament puternic, însă până la publicarea ei în Monitorul Oficial, pentru procesele în curs, decizia finală rămâne la latitudinea judecătorilor. Ei vor decide dacă vor ține sau nu cont de soluția dată de Înalta Curte. Mai exact, magistrații nu încalcă legea dacă iau hotărâri care nu sunt în acord cu decizia Curții Supreme. Decizia de ieri nu aduce neapărat banii pierduți direct în conturile oamenilor, însă le oferă șoferilor, care s-au confruntat cu astfel de probleme, o armă puternică pentru a lupta și a se apăra împotriva deciziilor Consiliilor Locale“, a precizat interlocutorul nostru. Acesta a mai explicat că mult mai favorizați de decizia Instanței Supreme vor fi șoferii cărora le-a fost ridicată mașina și care nu au intentat până acum proces. „Acești conducători auto pot începe demersurile pornirii unui proces administrativ pentru recuperarea banilor. Contextul actual le este mult mai favorabil“, au concluzionat sursele citate. „Hotărârea va fi valabilă pe viitor. Mai exact, ea se va aplica doar în procesele ce vor fi demarate în urma pronunțării de către Înalta Curte. Există posibilitatea să se recupereze sumele, însă, la o primă vedere, aș spune că se vor putea recupera banii în cazul acelor persoane cărora le-au fost ridicate mașinile în ultimii trei ani. Dacă au fost ridicate cu mai mult de trei ani în urmă, din punctul meu de vedere, nu ar mai putea fi recuperat prejudiciul“, ne-a explicat un alt avocat contactat.

Tot nu se renunță

După decizia pronunțată de Curtea Supremă, Primăria Sectorului 1 a reacționat prompt, precizând că nu vor mai fi ridicate mașinile parcate neregulamentar. Decizia a fost luată ca urmare a pronunțării hotărârii Înaltei Curți de Casație si Justiție, potrivit căreia procedura de aplicare a măsurii tehnico-administrative constând în ridicarea vehiculelor staționate/oprite neregulamentar pe partea carosabilă nu poate fi reglementată prin hotărâri ale consiliilor locale. În schimb, Primăria Sectorului 6 a precizat că „așteaptă publicarea deciziei în Monitorul Oficial și ne vom subsuma acestei decizii“.

La Cluj, ridicările vor continua

Pagina 1 din 2



Stirile zilei

Alte articole din categoria: Justiţie

Alte articole din categorie

capital.ro
libertatea.ro
rtv.net
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
infoactual.ro
unica.ro
fanatik.ro
dcnews.ro
Loading...

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE ŞI

Articole salvate