Editura Evenimentul si Capital

BĂTAIE DE JOC LA METROU. Au CUMPĂRAT TRENURI care nu încap în STAȚII. Sindicalist: Noile trenuri sunt mai late

14-04/3805-103555-metrou-465x390
Autor: | | 46 Comentarii | 4498 Vizualizari

Peroanele tuturor celor 14 stații de pe Magistrala II de metrou (Berceni - Pipera - n.r.) trebuie modificate, deoarece noile trenuri comandate de administrația Metrorex sunt mult prea late pentru a putea circula, a anunțat miercuri, într-o conferință de presă, Ion Rădoi, președintele Unitatea Sindicatului Liber din Metrou (USLM). Investiția pentru achiziția celor 16 trenuri de metrou se ridică la 97 milioane de euro, fără TVA. Din cele 16 trenuri de metrou, patru sunt fabricate integral în Spania, de Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF), restul de 12 urmând a fi montate la uzina Atelierul CFR Grivița.

"Este vorba de noile trenuri de metrou, comandate de administrația Metrorex, și cu care ar fi trebuit să circulăm încă din această lună. Au fost comandate în total 16 trenuri, iar până acum au fost livrate șase. Problema este că noile garnituri sunt mai late decât cele pe care le utilizăm în prezent, iar din acest motiv peroanele tuturor celor 14 stații de pe Magistrala II vor trebui modificate. Concret, din peroane se vor tăia câte 5 — 10 centimentri", a spus Ion Rădoi, în cadrul unei conferințe de presă, potrivit Agerpres.

El a precizat că nu pot estima la ce sumă se va ridica procedura de modificare a peroanelor din stații. Banii vor fi suportați cu siguranță de Metrorex. În schimb, șeful companiei subterane, Aurel Radu, a declarat pentru Realitatea TV că problemele nu sunt așa de grave. "Sunt două stații unde sunt mici probleme. Una dintre acestea este stația de la Piața Romană", a declarat directorul Metrorex.

Specialiștii Autorității Feroviare Romane, instituția care realizează testele pentru noile trenuri de metrou, susțin că nu sunt probleme grave, iar șinele sunt bune.

Trenurile noi de metrou CAF vor fi puse în circulație cu călători după finalizarea testelor de tip, obținerea Agrementului Tehnic de la Autoritatea Feroviară Română (AFER) și efectuarea probelor de anduranță în circulație normală fără călători (20.000 de kilometri), declarau pentru AGERPRES, la sfârșitul anului trecut, reprezentanții Metrorex.

Noile trenuri CAF sunt compuse din câte șase vagoane unite prin burduf, au sistem de tracțiune și de frânare controlat cu microprocesor, caroseria realizată din oțel inoxidabil, sistem îmbunătățit de bare de sprijin pentru călători, uși culisante cu autoblocare și protecție la prinderea persoanelor între uși.

Trenurile CAF au o capacitate de 1.202 de pasageri, distribuită în cei 114 metri lungime, și patru motoare care pot dezvolta o viteză de 80 de kilometri/oră.

Loading...
Pagina 1 din 2



Alte articole din categoria: Politica

evz.ro
libertatea.ro
rtv.net
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
infoactual.ro
unica.ro
fanatik.ro
dcnews.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE Şi
FACEBOOK
evz.ro

Articole salvate