La un preț de aproximativ 20.000 euro poate fi cumpărat un model cabrio nou, iar unul second-hand se găsește de la circa 10.000 euro
Chiar dacă România nu are o climă la fel de caldă și însorită o mare parte din an, precum cea din sudul Italiei sau din California, pe timpul verii câteva mii de români merg cu cabriolete.
În primele cinci luni ale acestui an, în România s-au vândut peste 70 de autoturisme cabrio, potrivit statisticilor Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile din România (APIA). Aproape trei sferturi dintre acestea (49 unități) au fost modelul Fiat 500 Cabrio, care este decapotabila preferată de către români în 2015.
Pe al doilea loc în topul preferințelor se află modelul Volkswagen New Beetle Cabrio, vândut în șapte exemplare, fiind urmat de BMW Seria 4 cu cinci exemplare comercializate în perioada ianuarie-mai.
În total, anul trecut, românii au cumpărat peste 160 de autoturisme decapotabile. Referitor la modele, de exemplu, Fiat 500 cabrio s-a vândut în 108 exemplare, Porsche 911 cabrio și Boxter s-au vândut fiecare în câte cinci exemplare, iar Volkswagen a comercializat câte cinci unități ale modelelor Eos și New Beetle cabrio și un exemplar de Golf cabrio.
Ce trebuie să știi dacă vrei să-ți iei un autoturism
„Cabrioletul este o achiziție bazată mai mult pe factorul emoțional. Este perceput mai degrabă ca un stil de călătorie, decât un mijloc de transport. De cele mai multe ori, nu este singurul automobil al utilizatorului”, a făcut pentru EVZ profilul cumpărătorilor de decapotabile Alex Butu, redactor al revistei AUTO pro.
Prețurile pentru un model cabrio nou pornesc de la peste 20.000 euro și pot depăși 100.000 euro. În varianta second- hand, prețul poate scădea până la circa 10.000 euro.
Persoanele care doresc săși cumpere un asemenea autoturism trebuie să verifice opțiunile și să și le aleagă cu atenție, ținând cont de diverși factori, unul dintre ei fiind spațiul limitat pentru portbagaj, față de un sedan, compensat de diverse accesorii pentru bagaje.
Câteva dotări necesare
Alte dotări indicate pentru o mașină cabriolet sunt scaunele care au atât funcție de încălzire pentru iarnă, cât și de ventilare. „Aceasta din urmă este foarte necesară, având în vedere că habitaclul mașinii este direct expus soarelui când nu este ridicat plafonul. Iarna va fi apreciat și volanul cu funcție de încălzire”, explică Alex Butu. În plus, spune acesta, cabrioletul „trebuie probat precum o haină care trebuie să se potrivească pe măsura clientului”. Așadar, faceți neaparăt o probă de condus înainte de a da banii, fiind atent la cât de bine vă puteți regla poziția la volan și la cât de mult se resimt turbulențele aerului.
Având în vedere că la noi se vând destul de puține cabriolete, ar trebui să verificați înainte de achiziție în ce ritm se devalorizează modelul dorit sau modelele similare. Dacă doriți să alegeți o decapotabilă la mâna a doua, indiferent că este vorba despre acoperișul din material textil, sau din aliaje metalice, verificați atent starea acoperișului, deoarece costurile de reparație sunt piperate.
Securitate în caz de accidente
Toate modelele de tip cabriolet încorporează dotările și tehnologiile de siguranță pe care le regăsim și la restul formatelor de automobil, spune Alex Butu. Potrivit acestuia, majoritatea automobilelor cabriolet au cadre de protecție care stau retrase la nivelul portbagajului și se ridică în milisecunde dacă sistemele de protecție ale mașinii detectează răsturnarea iminentă. Și airbagurile laterale au fost adaptate lipsei montanților și plafonului. De exemplu, Volvo C70 are o cortină gonflabilă pentru protecție laterală care se umflă în sus, deși iese din portieră. „Toate aceste suplimentări cu sisteme de protecție și ramforsări ale șasiului au ca efect creșterea greutății. De aceea pot fi sesizate unele diferențe de performanțe și consum de combustibil față de modelele coupe care folosesc aceeași platformă”, mai spune expertul citat.