Editura Evenimentul si Capital

Cum își BAT JOC BĂNCILE de români! ANPC a găsit NEREGULI URIAȘE. Clienții, PĂCĂLIȚI cu oferte care NU EXISTĂ

Autor: | | 1 Comentarii | 2659 Vizualizari

Procedurile folosite de bănci în raport cu potențiali clienți sau cei care deja au apelat la serviciile instituțiilor, continuă să reprezinte o problemă majoră.

ANPC a decis să amendeze 15 bănci pentru practici comerciale incorecte în privința activităților de publicitate. ANPC a mai solicitat băncilor să înceteze aceste practici, să corecteze contractele deja încheiate, să restuie sumele încasate fără temei legal şi să îşi suspende campaniile publicitare pentru a intra în legalitate, anunță News.ro

Amenzile date de instituție au fost în jur de 500.000 lei, o sumă insignifiantă în raport cu veniturile pe care o bancă le înregistrează.

Cele 15 bănci sunt: Raiffeisen Bank, Piraeus BANK, BCR, Bancpost, UNICREDIT, Credit Europe, CEC BANK, OTP BANK, BRD, GARANTI BANK, ALPHA BANK, ING, LIBRA INTERNET BANK, Banca Transilvania şi Leumi Bank.

Toate neregulile găsite de inspector sunt grave, însă la BRD s-a găsit un tertip specific anilor ’90. La publicitatea unor credite imobiliare de la BRD, inspectorii ANPC au constatat că erau menţionate avantaje care de fapt nu existau.

 

În cazul Alpha Bank au fost constatate nereguli la mai multe tipuri de credite, printre care nemenţionarea în orice formă de publicitate printr-un exemplu reprezentativ a ratei dobânzii, duratei creditului, dobânzii anuale efective (DAE), valorii totale plătibile de către consumator şi valoarea ratelor lunare, precum şi faptul că nu era furnizată consumatorului informaţia  privind faptul că-a posibilele fluctuaţii ale ratei de schimb valutar ar putea afecta suma ce trebuie plătită.

La Credit Europe, au fost vizate, printre altele, pliantele „Tot ce vrei la un card distanţă” şi „Trăieşte cum îţi place” şi „Cu Ferrari Card ai 2 rate pe orice circuit de shopping”, reproşurile vizând în principal absenţa oricărei menţiuni referitoare la rata dobânzii. În cazul altor produse şi servicii oferite de bancă s-a constatat că deformează comportamentul economic al consumatorului mediu.

În cazul Unicredit, au fost vizate mai multe pliante publicitare referitoare la credite imobiliare, care nu cuprindeau informaţii referitoare la contractele de credit sau consemnau ca avantaj comision 0% la rambursarea anticipaată, deşi acesta este legiferat deja.

La Bancpost controlul ANPC a relevat că în unele cazuri un tip de serviciu este valabil pentru o perioadă limitată, ulterior fiind însă extins, dar şi că în cazul dobânzii la un credit nu se specifică dacă aceasta este fixă sau variabilă.

La Bank Leumi, s-a constat că aplicarea unui comision lunar de administrare la valoarea totsală acreditului reprezintă o încălcare a prevederilor legale, fiind decisă restituirea sumelor încasate fără bază legală.

La Banca Transilvania, echipa de control a constatat abateri la contractele pentru carduri de credit, precum diferenţe dintre tarifele înscrise în pliantele publicitare şi cele din contracte sau înscrierea cu caractere foarte mici şi într-un loc puţin vizibil a unor infiormaţii importate pentru consumator.

Loading...
Pagina 1 din 2



Alte articole din categoria: Economie

evz.ro
libertatea.ro
rtv.net
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
infoactual.ro
unica.ro
fanatik.ro
dcnews.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE Şi
FACEBOOK
evz.ro

Articole salvate