Atenție cui trimiteți avansul pentru cazare dacă mergeți la mare. Două familii au căzut în plasa escrocilor care s-au drept administratori de hotel

Atenție cui trimiteți avansul pentru cazare dacă mergeți la mare. Două familii au căzut în plasa escrocilor care s-au drept administratori de hotel

Vă pregătiţi să plecaţi în concediu şi vreţi să faceţi rezervare la cazare din timp? Atenţie mare cui trimiteţi avansul, pentru a nu ajunge victimă escrocilor care, mai nou, se dau drept administratori de pensiuni sau hoteluri. Două familii, din Bucureşti şi Iaşi, au căzut în plasa unor astfel de escroci şi în loc să petreacă o săptămână de vis pe litoral, au rămas şi fără bani, şi fără cazare

După deja celebrele metode de înşelăciune „Accidentul” şi „Premiul”, infractorii puşi pe căpătuială au pus în practică o modalitate de escrocherie de sezon: postează pe site-urile specializate anunţuri de mică publicitate, folosindu-se de fotografiile şi datele unor pensiuni sau hoteluri, dar cu alte numere de telefon decât cele reale; iar turiştilor care sună pentru rezervări, li se indică un cont bancar unde să trimită avansul pentru rezervări. În acest fel au rămas fără bani două familii, din Bucureşti şi Iaşi, care credeau că au achitat o parte din cazarea la o pensiune din Costineşti.

Daniel Andreica, administratorul pensiunii de pe litoral de numele căreia s-au folosit escrocii, a aflat despre înşelăciune în momentul în care a fost contactat de victime. „Am fost sunat de o persoană care m-a întrebat dacă au ajuns banii, căci tocmai îi pusese în contul pe care i l-aş fi indicat eu, într-o conversaţie anterioară. L-am lămurit că nu vorbise cu mine şi nu-mi trimisese niciun ban. Până la urmă, în urma discuţiilor, am descoperit că informaţiile pensiunii mele, cât şi fotografiile, fuseseră postate pe tocmai.ro şi pe olx.ro, dar cu alte numere de telefon. Ulterior, la sfârşitul săptămânii trecute, o altă persoană m-a contactat indignată de faptul că a făcut rezervare la această pensiune, a trimis banii în contul indicat, dar că numerele de telefon ce fuseseră postate în anunţ au fost închise. Am contactat reprezentanţii acestor site-uri, le-am expus problema, iar anunţurile respective au fost şterse”, a precizat pentru „Cuget Liber” administratorul pensiunii.

Anunţurile au fost postate la începutul lui iulie

Ne puteți urmări și pe Google News

Se pare că anunţurile false au fost postate pe cele două site-uri de specialitate la începutul lunii iulie, iar contul bancar în care turiştii păcăliţi au trimis banii era deschis pe numele unei anume „Petronela”. Sumele pe care le-au pierdut turiştii nu sunt mari - aproximativ 350 de lei de familie, dar suficiente pentru a le strica vacanţa. Mai ales că cele două familii au aflat că nu au cazare chiar înainte de a porni spre litoral.

Cazul a fost adus la cunoştinţa poliţiştilor din Bucureşti, care au demarat o anchetă în vederea prinderii suspecţilor.

Sfaturi pentru a nu rămâne fără bani

În consecinţă, autorităţile îi sfătuiesc pe cei care se pregătesc să plece în concediu şi trimit avans pentru cazare, să verifice temeinic identitatea celor care le solicită banii. „Înainte de trimiterea avansului către o unitate de cazare, clienţii să ceară dovezi: să solicite certificatul constatator de la Registrul Comerţului, certificatul de clasificare de la Ministerul Turismului, avizul de funcţionare, documente care să ateste legătura dintre persoana care cere avansul şi unitatea de cazare.

Apoi, unităţile de cazare serioase trimit turiştilor, în momentul rezervării, voucher de cazare, regulament de ordine interioară prin care oamenii sunt înştiinţaţi de condiţiile de cazare”, a adăugat administratorul pensiunii din Costineşti.