Adrian Vrauko, povestea de milioane de like-uri și zeci de mii de euro. Totul a început cu un fan club pentru Teo Trandafir
- Gabriel Fere șteanu
- 2 martie 2016, 19:20
Adrian Vrauko este tânărul de 25 de ani care a uimit online-ul românesc cu cifre amețitoare, totul pornind de la admirația față de Teo Trandafir. În prezent este directorul general al Revistei Teo și administrează pagina de facebook Teo Trandafir, o pagină de peste 2 milioane de like-uri. În paralel a pornit un nou proiect, o nouă revistă online de lifestyle, dar care se adresează atât bărbaților, cât și femeilor.
Teo i-a devenit prieten și mamă, în scurt timp
Până să devină concurentul unor trusturi importante de presă, Adrian a înființat, la 14 ani, un fan club pentru vedeta lui preferată, Teo Trandafir ,, Primul site a avut multe culori, pentru că puteam, recunosc, acum, arăta groaznic. Se numea ,,Clubul Bucuriei”, ceva de început, când online-ul nu avea puterea pe care o are astăzi. După o perioadă, când Teo încă era vedeta PROTV-ului, m-a sunat personal să-mi mulțumească. Nu a trecut mult timp și am început să vorbim din ce în ce mai des.Ulterior, am fost alături de ea în toate proiectele care au urmat.Mi-a devenit ca o mamă, iar până să atingem succesul cu proiectul Revista Teo, i-am făcut și ceva probleme.”, recunoaște Adi.
Inițial, Revista Teo a fost gândit ca un blog personal pentru Teo, iar când s-a gândit să schimbe abordarea, vedeta n-a fost încântată ,,Mi-a fost greu să o conving pe Teo să-și facă un blog, dar și mai greu să o conving să transformăm blog-ul într-o revistă. La început eram singur, acum suntem 11 angajați în firmă. Îmi amintesc că eu eram redactor, eu eram director, eu eram ”secretara”. Mi-am făcut două adrese de mail, mă semnam diferit pe un alt mail, să pară mai profesionist. Proiectul de astăzi a început în 2013, dar creșterea impresionantă a avut loc în 2014. Când am transformat blog-ul în revistă, am crescut cu 60%.
Au fost momente în care tânărul a fost gata să renunțe și în care a fost dezamăgit ,,Trebuie să recunosc că perseverența a fost cea mai importantă. Au fost zile când am vrut să renunț la tot, simțeam că nimic nu merge. Unii au blamat conținutul revistei, dar până la urmă cel mai important este să îți cunoști publicul și să-i satisfaci nevoile, să oferi exact ceea ce-și dorește să consume. La un moment dat, Teo mă suna și-mi spunea că prietenii o întrebă de ce postează horoscop sau citate. A fost greu ca lumea să înțeleagă că în spatele articolelor și a paginii de facebook există o echipă. Uneori primim mesaje în care Teo e apostrofată ,,Doamna Teo, ați greșit horoscopul pentru zodia Rac!” . ” .
Secretele din spatele milioanelor de like-uri
Toate poveștile încep cu încredere și susținere, exact ca și în cazul lui Adrian Vrauko. Teo a crezut în el. Până să câștige câteva zeci de mii de euro lunar din site, prima reușită a fost de 70 de euro ,, După câteva luni au intrat primii bani, 70 de euro. Am sunat-o pe Teo, a zâmbit și a glumit că acum are bani să mă scoată la cafea. Noi nu am investit niciun ban în reclame pe Google, Facebook sau orice altă promovare. Totul a fost organic. Am pornit din zero.”.
Tânărul are numai pe pagina lui oficială de Facebook 150K like-uri, dar rămâne modest și gata de noi provocări ,, Originar, eu sunt din Arad, dar am venit de la 18 ani în București. Am muncit mult și am avut foarte multe job-uri. Acum sunt student la două facultăți, Jurnalism și Drept. Am început să mai dezvolt câteva proiecte.”.
Dincolo de criticile inevitabile, un lucru rămâne cert, Adrian știe să livreze conținut pentru un target important în online, iar cifrele vorbesc pentru el ,, Da, asta am învățat singur și sunt sigur de ceea ce știu în social media. Eu prefer să stau mai în spate. Din experiența personală, cei care vor să facă ceva în acest domeniu au nevoie de 3 secrete, să le zicem așa: PERSEVERNȚĂ, GĂSIREA UNUI TARGET- să știi exact cine sunt oamenii care te urmăresc și ce preferă, dar și DIVERSITATE- nu îi poți satisface cu subiecte doar dintr-o zonă, să zicem doar horoscop. De asemenea, eu nu cred că mai poți inventa apa caldă acum, de aceea nu mizez pe un conținut neapărat original, dar dacă ai o știre pe care o găsești pe toate site-urile, poți avea o abordare diferită, prin care să te remarci. Google vrea într-adevăr calitate”.
Adrian Vrauko este astăzi unul dintre cei mai importanți competitori pe piața de online, în zona de lifestyle, iar drumului lui nu se oprește aici. El este încă un reprezentant al genereației care a sfidat regulile, a ignorant criticile, dar și-a croit un drum propriu de care se bucură în fiecare clipă.