3.000 de universitari nu au doctorate. Ministrul a amânat scoaterea lor din sistem

3.000 de universitari nu au doctorate. Ministrul a amânat scoaterea lor din sistem

Ieri la descgiderea anului universitar la Arad, ministrul Sorin Cîmpeanu a declarat că Executivul a decis să amâne cu un an scoaterea din sistem a cadrelor universitare fără doctorat.

Ministrul a explicat că s-a considerat ”injust ca aceşti colegi care au început anul şcolar 2014/2015 să nu-şi poată duce la bun sfârşit procesul didactic”, iar în acelaşi timp le-a fost dată şansa să-şi finalizeze tezele de doctorat, iar 1.000 de profesori au făcut acest lucru.

Potrivit legii educației, profesorii ar fi trebuit excluși din sistem începînd cu 11 februarie 2015, însă prevederea a fost prorogată mai întâi pentru pentru 30 septembrie anul acesta și apoi pentru 30 septembrie 2016.

"În acelaşi timp, ieşirea bruscă din sistem a unui număr de 3.000 de colegi, cea mai mare parte tineri sub 35 de ani, în condiţiile în care în ultimii ani în învăţământul superior am înregistrat o scădere a numărului de tineri cadre didactice titulare de la 30 la sută la 17 la sută, ar fi însemat o lovitură dată învăţământului superior românesc", a adăugat Cîmpeanu.

Ne puteți urmări și pe Google News

"La nivel naţional, la începutul anului 2010, aveam 66% cadre didactice cu titlu de doctor. La începutul anului 2015, aveam 80% cadre didactice titulare cu titlu de doctor, deci 4.500 de cadre didactice fără titlu de doctor. Conform legii, în data de 30 septembrie, din păcate, aceia dintre cei care compun acest grup de 4.500 de colegi care nu au reuşit să susţină tezele de doctorat în intervalul ianuarie - septembrie vor fi nevoiţi să părăsească sistemul. Este vorba despre peste 3.000 de colegi. Înregistrăm o scădere a cadrelor didactice tinere din sistem de la 30% la nivel naţional în 2010 la 17% la  începutul anului 2015. Ieşirea din sistem a acestor colegi tineri fără titlu de doctor va afecta şi mai mult proporţia cadrelor didactice tinere care activează în învăţământul superior şi asta, în ultima instanţă, dacă nu găsim soluţii, va afecta dezvoltarea în ansamblu a învăţământului superior din România”, spunea Cîmpeanu.