Zona Salonic are nevoie de huburi de logistică

Zona Salonic are nevoie de huburi de logistică

Zona Salonic are nevoie de huburi de logistică de 100.000 - 200.000 metri pătrați. Clienții merg acum în Bulgaria și România.

Oraşul Salonic are nevoie între 100.000 şi 200.000 de metri pătraţi de spaţii de depozitare, pentru a atrage mari jucători din comerțul internațional și, prin extensie, investitori în logistică, consideră Fotis Kyrillidis, director general al Kuehne+Nagel Greece, subsidiara greacă a gigantului elvețian din industria transporturilor și logisticii.

Probleme cu depozitele la Salonic

„Dacă mâine ar sosi în Portul Salonic o navă cu 10.000 de containere, orașul ar sucomba, pentru că nu sunt drumuri, nu există infrastructuri”, a avertizat Kyrillidis. El pledează pentru construirea cât mai rapidă a infrastructurii necesare pentru logistică, avertizând că

„Ceea ce jucătorii internaționali nu găsesc la Salonic, găsesc rapid în Bulgaria și România, care ne iau afaceri, deși străinii ar prefera să rămână și să activeze în Grecia”, scrie Makhtes.gr.

Ne puteți urmări și pe Google News

Salonic. India bate la ușa Greciei

Directorul general al Kuehne+Nagel Greece a mai declarat că firma pe care o reprezintă primește constant solicitări din India, pentru depozitări de mărfuri, dar în Salonic nu există spațiile și infrastructura necesare.

La Salonic se realizează multe proiecte mici, dar nu de dimensiunea care ar atrage utilizatori mari, cantităţi mari de marfă. Iar dacă Serbia va adera la Uniunea Europeană, Salonicul se va afla într-o poziție și mai dificilă.

Creştere cu 4,7% a logisticii în 2024 datorită e-commerce

Sectorul de logistică din Grecia va crește în 2024 mai rapid decât în ​​restul Europei, datorită dezvoltării comerțului electronic. Ritmul de creştere a comerțului electronic în Grecia va ajunge la 4,7%, în timp ce ritmul mediu de creștere la nivel european va fi de 3,5%.

În ceea ce privește oraşul Salonic, acesta are două mari avantaje: este ieftin din punct de vedere al costului de închiriere a spațiilor de logistică și mai ieftin decât multe alte țări europene din punct de vedere al costurilor cu forța de muncă.

Problema oraşului este însă că nu dispune de infrastructura de afaceri necesară pentru utilizatorii/firmele internaționale mari care închiriază depozite si servicii de logistică, a subliniat şi Pol Marfa, directorul CBRE pentru European Logistics Research – Global Thought Leadership, menționând însă că ritmul mai mare de extindere a comerțului electronic în industria 3PL în Grecia anul acesta se datorează unui nivel mai scăzut de dezvoltare a comerțului electronic pe teritoriul ţării în general, reprezentând 10,68% din totalul activităţilor comerciale în Grecia, în timp ce  în UE nivelul este de 15,85%.

(Traducerea: Carolina Ciulu, RADOR RADIO ROMÂNIA)