Zeci de mii de mașini, rechemate în service. Probleme grave la frâne

Stellantis. Sursă foto: Unsplash

Stellantis a anunțat retragerea a 54.000 de mașini hibride la nivel global din cauza unei probleme legate de pedala de frână, care s-ar putea desprinde și astfel să nu mai funcționeze corect, informează Reuters.

Zeci de mii de mașini hibride, rechemate în service. Problemă gravă la frână

Stellantis a anunțat rechemarea unor SUV-uri hibride plug-in Alfa Romeo Tonale produse între 2024 și 2025, precum și a unor SUV-uri Dodge Hornet din 2024, ambele bazate pe aceeași platformă. Potrivit companiei, această rechemare a fost înregistrată într-un dosar depus la Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Auostrăzi din SUA și într-un comunicat separat.

Din cele 54.000 de vehicule afectate, 21.069 se află în Statele Unite, aproximativ 2.280 în Canada, 134 în Mexic și alte 30.517 vehicule în afara Americii de Nord, conform datelor furnizate de Stellantis.

Stellantis. Sursă foto: Unsplash

Toate aceste mașini hibride au probleme la pedala de frână

Compania a anunțat că unele SUV-uri afectate ar putea avea o problemă la pedala de frână, care s-ar putea decupla accidental în timpul utilizării. Stellantis a raportat 15 incidente la nivel global în care pedala de frână s-a prăbușit în timpul condusului normal, inclusiv un accident, însă fără victime sau răniri.

Pentru a remedia problema, dealerii vor consolida pedala de frână prin adăugarea unui șurub și a unei piulițe, astfel încât să se prevină riscul de decuplare accidentală. În plus, compania a recomandat utilizatorilor afectați să folosească frâna de parcare electronică în cazul unei pierderi de putere la frânare.

Stellantis a mai menționat că sistemul automat de frânare de urgență, dacă nu este dezactivat, va funcționa în mod automat, activându-se pentru a preveni coliziuni iminente, fără a fi nevoie de intervenția suplimentară a șoferului.

Compania suspendă producţia de autovehicule în mai multe fabrici

Stellantis, unul dintre cei mai mari producători auto din Europa, a anunțat miercuri că va suspenda activitățile în unele fabrici din Italia luna viitoare, în contextul unei cereri reduse. Printre unitățile afectate se numără uzinele din Pomigliano d'Arco, Termoli și Pratola Serra, unde producția va fi oprită în perioada 11-29 noiembrie. De asemenea, compania a informat sindicatele despre aceste măsuri temporare.

Această decizie vine pe fondul încetinirii vânzărilor globale de vehicule electrice (EV), precum și a creșterii rapide a industriei auto din China, factori care au forțat producătorii auto din Europa să-și ajusteze planurile de producție. Stellantis a suspendat deja producția la celebra uzină Mirafiori din Torino, unde sunt fabricate modelele electrice Fiat 500 și două mașini sport Maserati, oprirea fiind programată până la 1 noiembrie.

Într-un comunicat, compania a afirmat că rămâne angajată să mențină continuitatea operațiunilor sale în Italia, dar recunoaște că se confruntă cu o perioadă dificilă, care impune alegeri dificile și nu oferă soluții simple. Cu toate acestea, Stellantis își menține planul de a investi 100 de milioane de euro în modelul electric Fiat 500e și începerea producției noului Fiat 500 hibrid în 2026.

Totodată, Stellantis a anunțat că se așteaptă la o scădere de 20% a livrărilor de vehicule în al treilea trimestru din 2024, cauzată de performanțele slabe ale afacerii. Livrările globale ale grupului sunt estimate la aproximativ 1,15 milioane de unități pentru perioada iulie-septembrie 2024, comparativ cu 1,43 milioane de vehicule în aceeași perioadă a anului trecut.