Oficialii din aviație din Asia pledează pentru o acţiune globală de reducere a rănirilor cauzate de turbulenţe la o reuniune a autorităţilor de reglementare care a început luni la Montreal.
Puțini pasageri au murit din cauza turbulențelor, dar acestea sunt principala cauză a accidentelor, potrivit datelor agenţiei de aviaţie a ONU. Modelele meteorologice severe provocate de schimbările climatice sunt de vină.
Oficialii din aviație trag un semnal de alarmă
Teama de turbulențe a crescut de când un zbor al Singapore Airlines din Londra, în mai, a trecut printr-un incident grav, care a dus la un deces şi zeci de răniţi. Japonia, Coreea şi Singapore vor ca turbulenţele să fie adăugate ca o categorie în Planul global de siguranţă a aviaţiei pentru 2026 al ICAO, care subliniază priorităţile industriei.
ICAO a declarat că o decizie va fi luată de cele 193 de state membre ale sale la adunarea trienală de anul viitor.Japonia şi alte ţări cer ca ICAO să îmbunătăţească coordonarea în timp real a schimbului de date privind vremea şi turbulenţele peste graniţe, pe măsură ce ţările iau măsuri pentru a face alertele mai uşor de utilizat pentru piloţi.
40% din accidente, provocate de turbulențe
Turbulenţele au reprezentat anul trecut aproximativ 40% din toate accidentele care au implicat aeronave mari în operaţiuni comerciale programate, conform Raportului anual de siguranţă 2024 al ICAO.
Chiar dacă nu există mandat, transportatorul All Nippon Airways difuzează acum în mod voluntar un videoclip de siguranţă la începutul şi în timpul zborurilor, pentru a preveni accidentele legate de turbulenţe.
Ce măsuri au luat companiile
Korean Air a anunțat în august că nu va mai da pasagerilor teiței în ceaşcă, o gustare populară în Coreea, cunoscută sub numele de ramyeon, care necesită apă clocotită, la zborurile pe distanţe lungi. Compania nu vrea să îi pună pe pasageri în pericol și dorește ca aceștia să înțeleagă că nu este bine să își deschidă centura de siguranță.