Guvernul Ungariei a demarat o anchetă asupra companiei Wizz Air Holdings PLC pentru posibila încălcare a legislaţiei privind protecţia consumatorilor. Compania cu sediul în Budapesta este acuzată că nu a acordat cazare şi noi rezervări pentru pasagerii afectați, se arată într-un comunicat de presă.
Potrivit declarației Ministerului Justiției, numărul reclamațiilor depuse la autoritatea pentru protecția consumatorilor împotriva companiei aeriene Wizz Air Hungary Zrt. a crescut în ultima perioadă.
„Scopul controlului este să detecteze, să stopeze şi să sancționeze orice posibil comportament ilegal, deoarece toate companiile trebuie să respecte legea”, se mai arată în comunicat.
Ministerul Justiţiei din Ungaria susține că printre plângerile la adresa Wizz Air sunt:
-Compania aeriană nu a oferit informații și asistență în caz de întârzieri și anulări ale zborurilor;
-nu a oferit cazare și rezervare, cauzând astfel costuri suplimentare pasagerilor;
-nu a răspuns la solicitările consumatorilor în termen de 30 de zile;
-și operează un serviciu telefonic pentru clienți cu tarife majorate, încălcând astfel legile și drepturile consumatorilor maghiari, se arată în comunicat.
Din acest motiv, „la inițiativa managerului profesionist IM, la Biroul Guvernamental al Capitalei Budapesta a fost declanșată o anchetă oficială pentru protecția consumatorilor pentru a proteja drepturile consumatorilor maghiari și ale familiilor maghiare. Scopul procedurii este de a dezvălui, elimina și sancționa orice comportament ilegal, întrucât toate întreprinderile trebuie să respecte legea”, se mai subliniază în comunicatul ministerului ungar.
Nici Ryanair nu a scăpat de sancţiuni
La începutul lunii august, similar cu Wizz Air, a fost inițiată o procedură împotriva Ryanair, care a rezultat cu o amendă de 300 de milioane HUF (forinți)
Autorităţile de la Budapesta au acuzat operatorul aerian low-cost Ryanair Holdings PLC de încălcarea legislaţiei privind protecţia consumatorilor. Compania irlandeză a fost amendată cu 300 de milioane de forinți după ce a majorat preţul biletelor pentru a face faţă noii taxe, pe care şeful Ryanair, Michael O'Leary, a numit-o „jaf la drumul mare”, informează index.hu.