Orice proprietar de casă sau de apartament care intenționează să-l scoată la vânzare își dorește să obțină un preț cât mai bun. Pe lângă zonă, vechimea construcției și vecini, prețul este influențat și de felul în care arată locuința cu pricina, de finisaje și de dotări.
Este clar că o locuință renovată proaspăt modernizată și decorată cu gust va câștiga detașat în comparație cu alta lipsită de dotări. Clienții vor fi mai încântați și dispuși să vâre mâna mai adânc în buzunar. Drept urmare, este normal ca vânzătorul să se gândească să investească ceva bănuți în modernizarea imobilului, pentru a-l face mai atractiv pentru viitoarele vizionări.
Cum lucrările nu sunt foarte ieftine, problema care intervine este dacă investițiile merită făcute, dacă vor aduce un plus la preț sau dacă nu cumva, lucrurile se vor petrece pe dos. Valoarea apartamentului nu va crește la nivelul scontat, iar în locul unui profit, vânzătorul va înregistra o pierdere.
Specialiștii în imobiliare susțin că un apartament care tocmai a fost renovat și care are finisaje noi, se vinde mult mai bine. Conform statisticilor, îmbunătățirile pot influența destul de mult prețul atunci când proprietarul decide să scoată o locuință la vânzare. De regulă, prețul de vânzare crește cu aproximativ 30%, în medie.
Important este, însă, ca proprietarul să aleagă acele lucrări care pot adăuga un plus de valoare proprietății, fără cheltuieli exagerate.
Majorarea prețului se vede mai bine la apartamentele cu 3-4 camere, în cazul cărora valoarea poate spori și cu 50%. Pentru locuințele cu 2 camere, creșterea este mai mică, de aproximativ 20%.
Calitatea finisajelor contează
Pe de altă parte, trebuie știut că nu este suficient ca apartamentul să fie proaspăt renovat și că prețul de vânzare este influențat și de calitatea finisajelor.
Locuințele care beneficiază de finisaje standard, de o calitate medie, se vând cu 16% mai scump decât cele fără finisaje sau cu finisaje de calitate inferioară. Prețul celor care beneficiază de modernizări de calitate superioară, de lux, poate crește și cu 54%, comparativ cu cele standard.
Un alt aspect de care trebuie să țină cont proprietarul, atunci când decide să investească în modernizări pentru a crește prețul de vânzare, este adresa proprietății. Dacă locuința este poziționată într-o locație pună, atunci investița atunci sunt șanse mai mari ca investițiile în modernizare să fie amortizată, iar prețul obșinut să fie mai mare.
În caz contrar, lucrările de modernizare s-ar putea să nu renteze atât de mult, iar la final, prețul primit să fie mai mic.