Von der Leyen revendică o UE lider mondial în energie curată și speră să pună capăt motorului cu ardere acât „mai curând posibil”

Von der Leyen revendică o UE lider mondial în energie curată și speră să pună capăt motorului cu ardere acât „mai curând posibil” Ursula von der Leyen. Sursa foto: Arhiva EVZ

Președinta Comisiei Europene a participat la o reuniune a Consiliului de Miniștri german pentru a aborda perspectivele economice ale țării și ale Europei în fața "schimbării de epocă" pe care a adus-o războiul din Ucraina.

Președinta Comisiei Europene (CE), Ursula von der Leyen, a declarat, duminică, că este crucial ca Uniunea Europeană (UE) să-și mențină poziția de lider mondial în energia curată, pentru care este necesară îmbunătățirea competitivității și a condițiilor din cadrul sectorului industrial.

"Este decisiv să menținem acest avantaj", a spus el de la Palatul Meseberg (estul Germaniei), unde a participat la o reuniune a Consiliului de Miniștri german pentru a aborda perspectivele economice ale Germaniei și Europei în vederea "schimbării erei" care a adus cu sine războiul din Ucraina.

Von der Leyen a făcut referire la legea de reducere a inflației prezentată în Statele Unite, care, după cum a asigurat ea, aduce cu sine "dificultăți" Celor 27 și a indicat că răspunsul trebuie să fie negocierea cu Washingtonul, în propriile investiții și accelerarea procedurilor birocratice.

Ne puteți urmări și pe Google News

"Este esențial ca industria europeană de automobile să aibă acces la aceleași scutiri de taxe în Statele Unite. Acest lucru a fost realizat cu vehiculele electrice, dar problema bateriilor și a componentelor bateriilor încă trebuie să fie rezolvată", a spus ea într-un apariție cu cancelarul german, Olaf Scholz.

De asemenea, este important să se investească în sectorul energiei curate din Europa prin fonduri de ajutor comunitar și alte resurse care nu au fost încă utilizate, a subliniat von der Leyen, amintind la rândul său că CE va face o propunere în acest sens în următoarele săptămâni.

Von der Leyen, preocupată de motoarele cu ardere internă

De asemenea, Von der Leyen s-a concentrat pe importanța eliminării anumitor obstacole de pe piața comunitară, încurajând inovarea și abordând probleme precum lipsa forței de muncă calificate, care, după cum a avertizat ea, "are potențialul de a deveni una dintre cele mai mari frâne ale creşterii".

Un alt subiect discutat cu guvernul german a fost "cum poate Europa să investească mai mult în comerț". În plus, președinta CE, care a făcut referire la acordurile cu Australia, Mexic și MERCOSUR pe care Comisia speră să le finalizeze înainte de sfârșitul mandatului său, la sfârșitul acestui an. "Avem multe de făcut, dar avem și multe de oferit", a subliniat Von der Leyen și a conchis că este vorba despre "întărirea punctelor forte".

Von der Leyen a declarat, duminica aceasta, că speră ca discuţiile cu privire la sfârşitul motorului cu ardere internă să fie rezolvate "cât mai repede", mărturisind că dialogul cu guvernul german în acest sens este "constructiv".

"Suportul deplin pentru libertatea tehnologiei [din 2035] este important, dar este și important să menținem un echilibru cu obiectivele climatice asupra cărora am convenit", a asigurat ea. "Încă lucrăm la asta, dar discuțiile sunt foarte bune și constructive", a spus von der Leyen cu privire la această chestiune.

Întrebată de un jurnalist despre un posibil termen limită pentru încheierea discuțiilor, aceasta a răspuns că "se știe că negocierile se încheie cu succes atunci când s-au încheiat cu succes" și și-a exprimat speranța că se va întâmpla "cât mai curând posibil" pentru a oferi certitudine industriei de automobile.

Vinerea trecută, țările UE au amânat din nou votul asupra acordului pentru ca din 2035 să poată fi comercializate doar vehicule care nu emit CO2, după ce ministrul german al Transporturilor, Volker Wissing, și-a indicat opoziția dacă nu ar fi inclus în propunere mai mult. garanții pentru motoarele cu ardere care utilizează combustibili sintetici curați, potrivit cadenaser.com

Acest lucru a reînviat disidența în cadrul coaliției de social-democrați, Verzi și liberali condusă de Scholz, care a făcut totuși un efort pentru a transmite un mesaj de unitate și a-l apăra pe liberalul Wissing, despre care a spus că este "un ministru foarte bun al Transporturilor, care îşi va lăsa amprenta asupra Germaniei".

Cancelarul a afirmat că ceea ce se discută cu UE nu este o chestiune de "conținut", ci de modul de implementare a planurilor comune și a subliniat că, prin urmare, "are o soluție". Conflictul dintre Verzi și liberali nu se limitează la problema sfârșitului motorului cu ardere internă, iar în şedinţa cabinetului Scholz vor fi abordate și alte tensiuni, precum cele pe probleme bugetare dintre ministrul Economiei, ecologist, vicecancelarul Robert Habeck şi ministrul liberal de Finanțe, Christian Lindner.

 

Traducerea Rador