Începând de marţi, trenurile de Constanţa îşi vor relua traseul Bucureşti Nord- Bucureşti Băneasa-Pantelimon-Litoral, după mai bine de doi ani, timp în care s-a lucrat pe bucata Bucureşti Nord – Bucureşti Băneasa. „În prezent au loc probele tehnologice, realizate doar cu locomotive şi cu trenuri de marfă. După încheierea probelor, trenurile îşi vor relua traseul pe ruta directă Bucureşti Nord – Bucureşti Băneasa-Constanţa“, se arată într-un comunicat al CFR Infrastructură.

Durata unei călătorii pe relaţia Bucureşti- Constanţa este, în prezent, de circa cinci ore. Începând de ieri barierele automate aflate între staţiile Bucureşti Băneasa şi Pantelimon (zonele Tunari, Petricani, Ştefăneşti) au fost repuse în funcţiune, lucru care va duce la micşorarea duratei călătoriei. Chiar şi aşa, călătorii vor face până la mare mai bine de 4 ore şi jumătate din cauza lucrărilor de pe tronsonul Fundulea- Constanţa, porţiune unde se circulă pe un singur fir. Modernizarea liniei Bucureşti-Constanţa va permite creşterea vitezei de circulaţie a trenurilor de călători până la 160 km/h şi a celor de marfă până la 120 km/h.

Potrivit datelor Federaţiei Patronatelor din Turism, peste 18.000 de turişti s-ar putea duce în jurul zilei de 1 Mai pe litoral. Tariful mediu pentru un sejur în această perioadă ajunge la 400 de lei.