Vizibilitatea și impactul candidaților prezidențiali în online. Cine e pe primul loc
- Emma Cristescu
- 20 ianuarie 2025, 13:37

În ultima săptămână, Călin Georgescu a fost cel mai căutat posibil candidat la alegerile prezidențiale, potrivit evaluării realizate cu ajutorul NewsVibe, platformă de monitorizare și analiză online cu suport AI și machine learning. Al doilea clasat în topul vizibilității, Crin Antonescu, a obținut de aproape 5 ori mai puține mențiuni online comparativ cu săptămâna anterioară.
Călin Georgescu, pe primul loc
Ierarhia înregistrată în intervalul precedent s-a menținut, dar volumul de mențiuni despre ceilalți candidați anunțați până în prezent s-a prăbușit, discuțiile despre aceștia fiind periferice în sursele online relevante din România. În schimb, Georgescu s-a bucurat de întreținerea constantă a ritmului de conținut online care l-a avut ca protagonist, atât prin acțiuni și mesaje proprii, cât și prin comentarii sau dezbateri ale pozițiilor sale de către media și analiști, potrivit Informat.

Călin Georgescu. Sursa foto: Instagram
Top 4 potențiali prezidențiabili după vizibilitatea online
- Călin Georgescu (2295 mențiuni)
- Crin Antonescu (377 mențiuni)
- Nicușor Dan (342 mențiuni)
- Elena Lasconi (286 mențiuni)
Controversatul candidat a beneficiat și de un mix variat de canale care i-au reflectat demersurile, referirile la acestea nefiind limitate la sursele de știri, ci apărând și în surse de tip tabloid sau alternativ. Din perspectiva evoluției comparative a volumului de mențiuni, se remarcă o diferență majoră între Georgescu și contracandidații săi. Concluzia este valabilă pentru întreaga perioadă a ultimei săptămâni, neexistând zi în care Georgescu să nu-și fi depășit categoric contracandidații ca densitate a referirilor.

Crin Antonescu. Sursa foto: Captură video
Spre exemplu, pe 16 ianuarie, despre candidatul independent s-au înregistrat 437 mențiuni în surse influente, de aproape 10 ori mai mult comparativ cu următoarea clasată, Elena Lasconi, despre care au existat doar 49 de mențiuni, în timp ce Crin Antonescu a obținut 30, iar Nicușor Dan – 18.
Călin Georgescu a avut cel mai mare impact
La nivelul impactului, adică a estimării de public atins cumulat prin referirile la numele celor patru candidați, se observă din nou influența masivă și constantă a lui Georgescu. Secundar și punctual, se poate remarca și performanța lui Nicușor Dan, care, în pofida nivelului scăzut de mențiuni în intervalul analizat, a reușit să beneficieze de atenția unor surse de impact ridicat în două momente – 14 ianuarie, când a lansat mai multe mesaje despre reorganizarea administrativă a Capitalei și despre programe antidrog, respectiv 17 ianuarie, după apariția la o emisiune televizată.