Eliminarea vizelor pentru SUA, în topul conversațiile online. Românii, interesați de programul Visa Waiver

Eliminarea vizelor pentru SUA, în topul conversațiile online. Românii, interesați de programul Visa Waiver Visa Waiver SUA. Sursa foto; Arhiva EVZ

Visa Waiver a atras atenția publicului român generând discuții intense în spațiul online în ultima lună. Au existat peste 700 mențiuni în surse relevante de media online și Facebook, care au obținut peste 10 milioane de vizualizări, conform estimării realizate cu platformei de media intelligence NewsVibe.

Programul Visa Waiver, subiectul care a încins internetul

Pe lângă alte subiecte mai existat un vârf de interes cu impact semnificativ care se referă la anunțul făcut de Ministerul Afacerilor Interne referitor la intensificarea demersurilor pentru accederea la programul Visa Waiver.

Topul surselor media care au abordat cel mai des acest subiect în ultimele 30 de zile este alcătuit din surse media centrale, cu impact mare, precum stiripesurse.ro, Ziare.com, Digi24 sau Observator Antena 1. Referitor la presă locală care abordează subiectul, este și Gazeta de Sud.

Ambasada României în Statele Unite ale Americii este prezentă cu un număr de șase postări în ultimele 30 de zile, ținând la curent publicul român în ceea ce privește noile date despre acest subiect. Notabil este și site-ul defapt.ro, o sursa cu cea mai mare accelerare a trendului de reflectare a temei.

Grafic NewsVibe. Evoluția volumului și impactului mențiunilor despre programul Visa Waiver în ultimele 30 de zile

Andrei Muraru, cel mai des menționat pe tema eliminării vizelor

În privința celor mai des menționate cuvinte cheie în cadrul discuției despre intrarea României în programul Visa Waiver, se remarcă ambasadorul Andrei Muraru, dar și ambasadoarea Kathleen Kavalec. De altfel, termenul ambasador este la fel de proeminent în mențiunile despre subiect ca și termenii România, SUA și români.

Grafic NewsVibe: Top cuvinte cheie incluse în știrile și postările despre programul Visa Waiver în ultimele 30 de zile.

Ambasada României în SUA a fost de asemenea un actor central în comunicarea online despre acest proces. Marcel Ciolacu beneficiază și el de o vizibilitate ridicată, în timp ce Nicolae Ciucă este prezent în top, însă cu un nivel mai scăzut de interes. Accentul este pus pe cetățenii români și beneficiile pe care aceștia le-ar avea în călătoriile către SUA.

Notabilă este și folosirea hashtag-uri în contextul Visa Waiver

Printre cele mai utilizate se numără #inslujbatarii si #romaniasigurasistabila, ambele fiind folosite de diverși comunicatori din PNL. Totodată, #pnl și #andreimuraru se află în topul celor mai vizibile hashtag-uri. Acest lucru relevă implicarea actorilor liberali în comunicarea pe această temă.

Raportarea detaliată realizată prin acest sistem AI de tracking media integrat arată că subiectul a avut o creștere semnificativă în conversațiile online din ultimele 30 de zile, chiar dacă această creștere nu a fost constantă. Privind către analiza de impact, se poate observa că există un vârf în data de 1 octombrie care domină discuțiile online din ultimele 30 de zile, scrie informat.ro.

Revista presei