Vinurile din Republica Moldova, promovate în Japonia

Vinurile din Republica Moldova, promovate în JaponiaSursa foto: Arhiva EVZ

„La Tokyo, Japonia, a avut loc un eveniment istoric pentru industria vinicolă din Republica Moldova. Sub patronajul Oficiului Național al Viei și Vinului, a fost lansată Asociația Wine of Moldova Japan, dedicată promovării vinurilor moldovenești pe piața japoneză.

Lansarea asociației a fost marcată de prezența producătorilor de vin din Republica Moldova, înalților oficiali din Guvernul Japoniei și Dieta Națională a Japoniei, precum și de reprezentanții organizațiilor partenere, printre care JICA și USAID.

Vinurile, un mare bun de export pentru Republica Moldova

Prezent la eveniment, secretarul general al MAIA Sergiu Gherciu a menționat: „Acest pas reprezintă o oportunitate semnificativă și un moment de cotitură pentru industria vinicolă moldovenească. Realizarea acestui proiect a fost posibilă datorită colaborării strânse între partenerii de dezvoltare, mediul privat și echipa de la Oficiul Național al Viei și Vinului din Moldova. Desigur, este important să menționăm sprijinul constant pe care l-am primit din partea ambasadei Republicii Moldova la Tokyo. Toate eforturile noastre au un scop: să extindem prezența vinurilor moldovenești pe piețele internaționale și să consolidăm reputația acestora”, a menționat oficialul.

Asociația Wine of Moldova Japan își propune să organizeze diverse evenimente și campanii de marketing pentru a promova vinurile Moldovei în Japonia și pentru a sprijini producătorii autohtoni în accesarea acestei piețe.”

Produsele viticole rămân un bun de mare preț pentru Republica Moldova. Atât pe lan intern, dar și extern. Așa că producătorii pun în continuare accent pe sortimentele de vinuri, care au devenit un brand pentru Basarabia.

Vinificatorii moldoveni au câștigat 6500 de medalii la concursurile internaționale și titlul de „Cea mai premiată țară din Europa de Est”. Cu toate acestea, pentru a rămâne competitivă pe piața globală a vinurilor de calitate, Moldova trebuie să se concentreze pe strategii de marketing și promovare eficiente.

Vinificatorii moldoveni au câștigat 6500 de medalii la concursurile internaționale și titlul de „Cea mai premiată țară din Europa de Est”. Cu toate acestea, pentru a rămâne competitivă pe piața globală a vinurilor de calitate, Moldova trebuie să se concentreze pe strategii de marketing și promovare eficiente.