Armata se pregătește pentru o „superautostradă”, cu opriri la boxe. În acele hub-uri vor staționa navele spațiale în călătoria spre Lună pentru a se alimenta.
US Transportation Command și US Space Force văd un viitor sistem de autostrăzi spațiale în care Statele Unite, partenerii comerciali și aliații ar putea face călătorii regulate pe Lună sau mai departe, folosind mai multe hub-uri unde să alimenteze şi să aibă întreținere în funcţie de situaţie.
Acum se gândesc să pună în funcțiune acele opriri în orbită, mai devreme decât mai târziu. Pentru că nu este vorba doar de a face călătoria lunară de 238.855 de mile puțin mai confortabilă. Este vorba despre a împiedica China să construiască primii nodurile.
SUA vrea să construiască superautostrada spațială înaintea Chinei
„Am văzut declaraţii, în special de la chinezi”, cu privire la ambițiile lor spațiale, a spus generalul John Olson. „Îmi propun să ajut să națiunea noastră să reuşim înaintea Chinei, în strânsă colaborare cu TRANSCOM și cu celelalte elemente de conducere ample ale noastre, pentru a realiza acest lucru primii”.
Şi continuă: „Și, la fel cum engleza este limba Organizației Aviației Civile Internaționale, pentru spațiu, cred că trebuie să fie engleza şi pentru transportul spațial, nu mandarina”.
SUA și China sunt deja într-o cursă incredibilă pentru a reveni pe Lună
Tratatul din 1967 privind spațiul cosmic nu permite unei națiuni să „reclame” vreo porțiune a lunii și nici nu permite unei țări să pretindă că o trecere prin spațiu este un teritoriu suveran. Dar dacă SUA și aliații săi vor menține deschisă artera principală către Lună și nu numai, ar putea fi nevoiți să ajungă acolo înaintea Chinei, a spus Olson. „Ei cred că luna este un destin evident pentru ei. Face parte din economia lor, face parte din ecuația lor de securitate”, a spus el.
Dacă China ar pretinde active pe Lună și apoi să facă o revendicare teritorială asupra acelui pasaj, așa cum a făcut cu Insulele Spratly din Marea Chinei de Sud, asta ar putea fi problematic, a spus Olson.
Anul trecut, au fost investite peste 7,2 miliarde de dolari în mici companii spațiale concentrate inițial pe accesarea spațiului și pe orbită terestră joasă, iar acum „observăm că banii se deplasează în domeniul orbital”, a spus Sam Ximenes, directorul executiv al Exploration Architecture Corporation, (XArc).
Stația Spațială Internaţională
Autostrada spațială preconizată, o mare parte din infrastructura hub-urilor pentru a furniza alimentarea şi ajutor navelor spațiale aflate în tranzit va fi dezvoltată de companii private, a spus Olson.
Acest lucru va crește doar, pe măsură ce mai multe companii - și țări - stabilesc baze lunare, a spus Ximenes. „Vor fi misiuni de reaprovizionare, pe măsură ce obținem baze acolo, va fi nevoia de a schimba echipajele, așa că acest lanț de aprovizionare spațială al viitorului va veni”, relatează defenseone.com.