Unul din avantajele extraordinare pe care Netflix le oferă abonaților este că nu trebuie să treacă prin chinul cauzat de reclame de fiecare dată când te uiți la un film. Dar acum, se pare că această bucurie nu va mai exista.
Netflix se confruntă în prezent cu un număr de abonați și un preț al acțiunilor în creștere încetinită
„Deși managementul Netflix continuă să respingă cu tărie ideea de publicitate, credem că această viziune va fi văzută ca o greșeală strategică dacă ratele viitoare de creștere a numărului abonaților încep să fie mai mici decât așteptările Wall Street-ului”, a declarat, analistul Michael Nathanson.
Nathanson remarcă faptul că, în prezent, HBO nu mai este principalul concurent al Netflix, ci Walt Disney Co., care își folosește cheltuielile pentru conținut pentru a alimenta numeroase linii de afaceri, pe lângă mărcile sale video adresate direct consumatorilor și care au o creștere rapidă.
Platforma a și cheltuit destul de mulți bani pentru conținut: aproximativ 12 miliarde de dolari. Astfel, profitul nu ar fi chiar pe măsura așteptărilor, iar introducerea de reclame pe Netflix ar putea reprezenta următorul pas pentru companie, asta pentru a nu mări și mai mult prețurile abonamentelor.
Netflix a semnalat interesul de a face mai mult cu produsele de larg consum și jocurile
„Cu toate acestea, nu credem că produsele de consum sau jocurile vor fi suficiente pentru a schimba evoluția. Mai degrabă, credem că un nivel de publicitate sau sporturi live ar fi calea de urmat pentru a pătrunde pe segmente de consum în special din piețe cu venituri mai mici”, mai spune analistul.
Pentru afacerea video a Netflix, Nathanson crede că veniturile din SUA și Canada vor crește cu doar 7% anual în perioada 2022-2025. Creșterea internațională va fi mai puternică, dar și aceasta va încetini de la 23% în 2021 la 16% în 2025, estimează el. Cumulat, analistul vede o rată de creștere de 14% în perioada 2021-2025.
De ce s-a opus reclamelor până acum
Netflix s-a opus publicității, deoarece nu dorește să fie implicat în probleme de confidențialitate sau să cheltuiască bani pentru a urmări locațiile și achizițiile abonaților săi.
Dar creșterea rapidă a serviciilor video publicitare poate forța Netflix să-și schimbe tonul, sugerează Nathanson, care estimează că piața AVOD (Advertising-based Video On Demand) are venituri din publicitate care au crescut de la 1 miliard de dolari în 2017 la 5 miliarde de dolari în 2020 și va crește la peste 21 de miliarde de dolari până în 2025 .
În timp ce Disney Plus nu este publicitar, HBO Max de la AT&T și Paramount Plus de la ViacomCBS au lansat recent versiuni bazate pe publicitare.
Profilul Netflix nu se va schimba în următorii ani
Cu 6% din numărul total de minute de vizionare TV, potrivit Nielsen (adică de două ori mai mult decât Hulu), Nathanson consideră că Netflix nu trebuie să ofere publicitate hiper-direcționată pentru a atrage bani din marketing.
„Având în vedere popularitatea Netflix, se pare că ar trebui să fie cel mai bine poziționat pentru a captura piața AVOD emergentă dacă acceptă publicitatea”, a spus el.
„În timp ce un nivel susținut de reclame poate susține foarte bine creșterea, acesta poate trimite însă și un semnal îngrijorător către piață, și anume că strategia de bază a Netflix se confruntă cu limitările sale. În consecință, credem că o altă cale pe care Netflix ar putea să o ia în considerare pentru a stimula creșterea este adăugarea de conținut sportiv”, a adăugat Nathanson.
Peacock și Paramount Plus de la NBCUniversal adoptă deja sporturi pentru a atrage noi clienți.
„Deși publicitatea sau sporturile pe Netflix sunt pur și simplu presupuneri în acest moment, credem că va trebui să ia în considerare acțiuni mai agresive pentru a stimula creșterea, mai ales că activitatea de bază începe să încetinească. Produsele de larg consum par a fi primul pas către extinderea afacerii dincolo de ce presupune un abonament, însă nu credem că este suficient de la sine să schimbe profilul financiar pe termen lung al companiei”, a mai spus analistul.
În prezent, Netflix are peste 150 de milioane de abonați în toată lumea, iar numărul acestora s-ar putea dubla în următorii 10 ani, după cum estimează analiștii. Compania stă destul de bine la capitolul bani. În 2018, a încasat venituri în valoare de 16 miliarde de dolari, cu 35% mai mult decât în anul precedent.