Vești proaste despre Autostrada Sebeș-Turda. Când va fi gata, de fapt?

Asociația Pro Infrastructură consideră că termenul de 30 noiembrie 2020 asumat pentru finalizarea lucrărilor, de constructorul autostrăzii Sebeș-Turda, este complet nerealist pe primul lot și practic imposibil pe cel de-al doilea.

În acest an, compania Pizzarotti a înregistrat progrese foarte slabe pe lotul 1 al autostrăzii Sebeș-Turda, potrivit ziarulunirea.ro. Chiar dacă stadiul fizic al lucrărilor este la aproximativ 84%, ritmul în care se lucrează arată că acest segment de autostradă nu va fi deschis circulației în acest an, în ciuda promisiunilor ministrului Lucian Bode.

Ziarul Unirea a făcut mai multe filmări aeriene de pe Autostrada A10 Sebeș-Turda. Cele mai spectaculoase imagini sunt de pe lotul 2, acolo unde principalii subcontractori ai grecilor de la Aktor (Marcu – terasamente și Retter – structuri) sunt foarte bine mobilizați.

Nu același lucru se poate spune despre antreprenorul general, potrivit sursei citate.

În câteva zile grinzile metalice ale podului peste Mureș de la Rădești au fost ridicate de Retter cu macaralele celor de la Deme, săptămâna viitoare venind rândul grinzilor altor structuri.

Pe tronsonul 1 lucrurile nu stau deloc bine. Mobilizarea în punctele nevralgice, nodurile Sebeș și Alba Iulia Nord, pare mediocră.

Deși teoretic cei 17 km ar putea fi gata în decembrie 2020 și s-ar putea inaugura traficul pe bretelele scurte din nodul Sebeș, nu va fi posibil la viteza de execuție actuală.

Termenul de finalizare asumat recent de către constructori, 30 noiembrie 2020, este complet nerealist pe primul lot și practic imposibil pe cel de-al doilea, în condițiile blocajelor existente de ordin birocratic (stâlpi electrici la Alba Iulia Nord și Teiuș) și tehnic, în speță mobilizarea Pizzarotti și a Aktor.