Veşti bune pentru 2012: Companiile vor face mai multe angajări

Veşti bune pentru 2012: Companiile vor face mai multe angajări

Ritmul angajărilor va creşte în primele trei luni din 2012, potrivit unui studiu Manpower.

Pe sectoare de activitate, previziunile de angajare se menţin la un nivel ridicat în comerţul cu ridicata şi cu amănuntul. Pe regiuni geografice, ritmul va creşte şi în regiunile din centrul ţării, în pofida incertitudinii care planează asupra pieţei muncii la nivel global, după cum arată rezultatele studiului Manpower privind Perspectivele Angajării de Forţă de Muncă.

Ritmul angajărilor din ţara noastră se va menţine pozitiv în primul trimestrul al anului 2012, indicând o creştere considerabilă faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în pofida unei scăderi moderate comparativ cu trimestrul anterior. Previziunile de angajare sunt alimentate de optimismul ce se manifesta în sectorul construcţiilor, unde aproximativ o treime din angajatori plănuiesc să-şi exindă personalul. Anul 2012 începe bine

Pe acest domeniu, Previziunea Netă de Angajare se menţine la o valoare de +6%. Per total, cei aflaţi în căutarea unui loc de muncă în primul trimestru din 2012, se vor bucura de o prognoză încurajatoare, întrucât studiul în cadrul căruia au fost intervievaţi 643 de angajatori români indică faptul că unul din cinci angajatori sunt suficient de încrezători încât să-şi lărgească volumul de personal în primele trei luni ale lui 2012.

Totuşi, previziunile de angajare din România au suferit o scădere de 5 puncte procentuale faţă de trimestrul anterior, dar indică o creştere moderată de 8 puncte procentuale faţă de perioada similară a anului trecut.

"Intenţiile de angajare se menţin la un nivel pozitiv. Cu toate acestea, planurile de angajare se vor diminua, probabil, în primele trei luni ale anului", a declarat Valentin Petrof, Country Manager al ManpowerGroup România.

Potrivit acestuia, o astfel de evoluţie era de aşteptat, dată fiind starea de incertitudine generată de climatul economic actual. Astfel, angajatorii sunt nevoiţi să-şi menţină competitivitatea şi deschiderea pe pieţele în care activează, având în vedere fluctuaţia privind cererea pentru produsele şi serviciile lor.

Ne puteți urmări și pe Google News