Începând de miercuri, se poate circula pe autostradă pe tronsonul Şoimuş – Ilia.

„Încă 22 de kilometri noi de autostradă au fost deschişi astăzi pe Autostrada 1 (A1), între localităţile Şoimuş şi Ilia din judeţul Hunedoara, după ce comisia de recepţie a verificat calitatea lucrărilor şi a constatat încă de luni, 12.08.2019, că acestea corespund normativelor”, se menţionează în comunicat.

Pentru a deschide circulaţiei cei 22 de km aferenţi lotului 4, CNAIR a preluat în baza unui proces verbal de predare – primire cei 800 de metri aferenţi lotului 3, care fac posibilă circulaţia între acest sector de autostradă şi reţeaua de drumuri naţionale existentă.

„Precizăm că până la recepţionarea lucrărilor de pe lotul 3, CNAIR va asigura desfăşurarea circulaţiei în condiţii de siguranţă pe cei 800 de metri preluaţi. În baza unui plan pentru management al traficului stabilit împreună cu Poliţia Rutieră, CNAIR va avea responsabilitatea doar pentru eventualele deteriorări cauzate de traficul rutier (parapete, marcaje sau semnalizări verticale). Orice altă problemă legată de structura drumului rămâne în continuare în responsabilitatea antreprenorului”, afirmă CNAIR.

Lotul 4 al autostrăzii Lugoj-Deva este parte integrantă a coridorului 4 Pan-european (Rin-Dunăre), iar pe traseul acestuia se află Dealul Şoimuş, unde a fost pusă în operă una dintre cele mai spectaculoase lucrări de infrastructură din România. Pe sectorul Sibiu-Nădlac al A1 accesul se va face pe la Nodurile Ilia şi Margina, iar între cele două localităţi circulaţia se va desfăşura pe reţeaua de drumuri naţionale existentă.

Antreprenorul acestui contract în valoare de peste 419 milioane de lei fără TVA este Asocierea Tehnostrade SRL – Spedition UMB SRL.

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a început, luni, 12 august, recepţia lucrărilor la lotul 4 al autostrăzii Lugoj-Deva, delimitat între nodul rutier Şoimuş de lângă Deva şi localitatea Ilia, pe o lungime de 22 de kilometri. Însă, lotul 4 al autostrăzii Lugoj-Deva nu putea fi dat în circulaţie pentru că bretelele rutiere care ar fi permis descărcarea traficului se află pe lotul 3 al autostrăzii, unde recepţia nu a putut fi făcută din cauza unor deficienţe apărute. Acestea au fost preluate, însă, de CNAIR, prin proces-verbal.

După deschiderea circulaţiei pe cei 22 de kilometri noi, reţeaua de autostrăzi din România măsoară 829 de kilometri, anunță Agerpres.

Te-ar putea interesa și: