Vectra, care Vectra?

Vectra, care Vectra?

Insignia, noul model Opel de clasă medie pe care l-am testat în premieră la Salzburg, afişează o imagine modernă, aproape premium.

Clasa medie moare, dar nu se predă. Dacă mai era nevoie de vreo confirmare suplimentară, Opel ne-o oferă. Se numeşte Insignia şi vrea să facă uitat numele Vectra.

Într-un sector tot mai şubred ca vânzări de la an la an, Insignia e doar cel mai recent model cu pretenţii lansat în ultimele 12-15 luni. Prezentat în vară la Londra, noul Opel urmează a-şi face loc în showroomuri din decembrie.

În România, Insignia va ajunge prin februarie-martie 2009. Preţul de intrare în gamă va fi de 19.150 de euro inclusiv TVA, pentru versiunile cu patru şi cinci uşi. Cel mai ieftin break, denumit Sports Tourer, va costa cu fix 1.100 de euro mai mult.

Designul, o reuşită

Drive-testul pe care l-am efectuat recent la Salzburg ne-a lămurit că nici Opel nu a rămas imun la ultima obsesie care bântuie prin lumea constructorilor de maşini: impresia de premium. Care este apoi vândută la un preţ mai piperat. Aici nu mai e vorba de nicio impresie, ci de o realitate cât se poate de evidentă.

La fel de adevărat este că niciodată modelele din această clasă nu au arătat atât de bine, nu au fost atât de confortabile, sigure şi atente cu mediul înconjură tor. Iar Insignia nu numai că nu face excepţie, ci chiar iese bine în evidenţă.

Nu există niciun unghi din care noul Opel să arate nesatisfăcător, nefiind mai prejos din punct de vedere al prestanţei decât modele cu adevărat premium. Aceeaşi poveste şi la interior, acolo unde designul artistic al bordului, calitatea evidentă a materialelor (cu unele excepţ ii) şi precizia finisărilor sunt aproape la acelaşi nivel cu al unor modele pentru care se plăteşte şi brandul. Spaţiul rezervat pasagerilor este generos (cei de pe banchetă vor călători relaxaţi), iar cel destinat bagajelor poate suporta cu brio un set de geamantane impozante.

Motoare pentru fiecare

Am testat, pe drumurile impecabile şi pitoreşti din jurul Salzburgului trei versiuni: 2.0 turbo şi 2.8 V6 4x4 - pe benzină şi 2.0 CDTI 160 CP - pe motorină. Din păcate, nici motoarele mai mici, de 1.6 şi 1.8 litri pe benzină, nici variantele mai puţin puternice (de 110 şi 130 de cai-putere) ale propulsorului turbodiesel de 2.0 litri n-au fost disponibile.

Animată de 160, 220 (2.0t) şi 260 (2.8t V6) de cai-putere, Insignia se comportă previzibil, ajutată de o direcţie bună, o cutie de viteze precisă şi un tren de rulare confortabil. Computerul de bord al versiunilor de top permite ajustarea mai multor setări răspunzătoare de comportamentul dinamic al maşinii. La un nivel mai scăzut, dar mult mai simplu, ţinuta de drum a Insigniei poate fi modificată prin simpla apăsare a butonului „Sport“ aflat pe bord.

Ne puteți urmări și pe Google News