Varujan Vosganian, după acuzațiile Corpului de Control: În perioada în care am fost ministru al economiei şi finanţelor am semnat peste 3000 de documente
- Andreea Udrea, consultant politic
- 15 aprilie 2015, 10:43
În replică la acuzațiile formulate la adresa sa de Corpul de Control al premierului Victor Ponta pentru finanțarea reabilitării Transalpina, fostul ministru Varujan Vosganian a afirmat că nu-și amintește pentru că în perioada în care a fost ministru a semnat peste 3000 de documente.
"Am condus cel mai mare minister din istoria României. În subordinea ori coordonarea mea se aflau cca 160 000 de salariaţi din domenii diverse, de la Garda Financiară şi Vamă, până la instituţii financiare precum CEC şi Eximbank, ori companii din domeniul energetic şi extractiv. În perioada în care am fost ministru al economiei şi finanţelor am semnat peste 3000 de documente, care însumau, ca ordin de mărime, între 150 şi 200 de miliarde de euro. Am contrasemnat peste 70% din actele Guvernului. Am avut o răspundere uriaşă pe care mi-am asumat-o, zic eu, cu un anume curaj",a spus Vosganian.
"De aceea, nu cred că e surprinzător că după şapte ani nu-mi amintesc de documentul cu pricina, semnalat de Corpul de Control. Înţeleg că era vorba de finanţarea unui drum. Un proiect de hotărâre de Guvern este trecut pe ordinea de zi care se împarte cu câteva zile mai înainte ministerelor, prin secretariatele generale. Mi-e greu să cred că funcţionarii din Ministerul de Finanţe nu au observat pe ordinea de zi acest proiect care, se spune, nu ar fi avut avizele de specialitate, cu atât mai mult cu cât el presupunea finanţări de la buget. Şedinţele de Guvern nu se ţin clandestin, ordinea de zi se publică pe site-ul Guvernului, se fac stenograme ale dezbaterilor iar aprobările, în plenul executivului, nu se dau oricum. Iar dacă proiectul a fost trecut pe ordinea de zi suplimentară, trebuie văzut care a fost raţiunea pentru care această propunere a fost făcută şi aprobată. Dar chiar şi în această situaţie funcţionarii din ministerele avizatoare iau act de ele şi semnalează posibilele inadvertenţe. Eu nu cunosc pe niciunul dintre cei care primesc finanţări pentru drumuri şi nici nu sunt specialist în construcţii, ca să pot da lămuriri tehnice. Dar acest HG e public de şapte ani, poate că dacă cercetările s-ar fi făcut atunci sau imediat după aceea, toate documentele ar fi fost la îndemână şi memoria ne-ar fi fost mai proaspătă. Sau poate dacă Corpul de control ne-ar fi întrebat, am fi avut posibilitatea să căutăm răspunsurile. Căci eu cred că noi căutăm în primul rând răspunsuri şi abia în al doilea rând vinovaţi", a adăugat fostul ministru.