Românii pot achiziţiona pachete de vacanţă pentru destinaţii interne, de la operatorii germani, care au negociat preţuri cu 30% mai mici.
Turiştii români pot cumpăra pachete de vacanţă în România la preţuri destinate pieţei germane. Dacă, în ultimii ani, din ce în ce mai mulţi turişti au preferat să cumpere de la agenţiile locale serviciile pentru vacanţe externe oferite de operatorii germani consacraţi - TUI, Neckerman sau DerTour, în sezonul acesta ei au la dispoziţie oferte pentru destinaţii din ţară. DerTour a lansat în agenţiile partenere primul catalog care include hoteluri din România. Preţurile sejururilor au fost negociate ca pentru nemţi şi sunt cu până la 30% mai mici faţă de cele promovate de operatorii autohtoni. Străinii vin la capetele de sezon
La finele acestei luni, de exemplu, un sejur de cinci nopţi într-un hotel de trei stele din Mamaia costă 1.241,2 lei - adică în jur de 355 de euro - la una dintre marile agenţii care vând litoralul. În aceeaşi perioadă şi la acelaşi hotel, clienţii care cumpă ră de la partenerii DerTour vor plăti 295 de euro. Ambele oferte includ cazarea şi masa în regim de demipensiune. Diferenţe provin din negocierea tarifelor: reprezentanţii companiei germane i-au convins pe hotelieri să ofere preţuri mai mici, în schimbul atragerii turiştilor în extrasezon. „Le-am cerut nişte tarife echilibrate şi comparabile cu cele europene. Pentru asta ne-am oferit să le ocupăm camerele cu străini şi în lunile mai, iunie şi septembrie, când turistul român nu prea vine pe litoral“, afirmă Radu Colfescu, managing director DerTour pentru România şi Republica Moldova.
Nu toţi au fost însă de acord, motiv pentru care catalogul DerTour include un număr redus de hoteluri româneşti, la munte, la mare şi în principalele oraşe din ţară, incluse după o analiză atentă a specialiştilor din Germania. Numărul de locuri în cele 16 hoteluri de pe litoral este foarte redus: între două şi patru camere, pentru fiecare serie. „S-au vândut foarte bine aceste pachete. Pentru următoarele două săptămâni nu mai avem nimic disponibil“, spune reprezentantul agenţiei 4U Travel, una dintre cele 110 acreditate pentru comercializarea produselor DerTour. Printre acestea se află şi circuite în ţară, în Delta Dunării sau la Mănăstirile moldoveneşti, precum şi în Transilvania. Turistul român preferă litoralul autohton din comoditate Pentru anul viitor, compania intenţionează să investească 100.000 de euro în promovarea imaginii României. „Litoralul mai are însă multe probleme. Ar trebui să existe, de exemplu, o lege cu data de începere a sezonului, când hotelurile şi restaurantele ar trebui deschise toate odată“, spune Radu Colfescu. În plus, staţiunile româneşti pică testul curăţeniei, al organizării plajelor şi, nu în ultimul rând, al serviciilor. În aceste condiţii, numărul străinilor veniţi pe litoralul românesc nu va creşte simţitor în următoarea perioadă. În schimb, el este înlocuit de cel al vizitatorilor autohtoni. „Turistul român merge pe litoral din mai multe motive: s-a obişnuit de mai mulţi ani, nu are timp să plece pentru prea multe zile şi preferă, deseori, să petreacă alături de mai mulţi prieteni. Astfel, litoralul românesc este, pentru unii, cea mai bună destinaţie“, susţine Traian Bădulescu, purtătorul de cuvânt al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism.
DIFERENŢE Occidentalii au oferte mai bune Turiştii români plătesc cu până la 15% mai mult pentru pachetele de vacanţă în principalele destinaţii de litoral decât, de exemplu, englezii sau germanii. Operatorii autohtoni din turism susţin că aceste diferenţe nu provin din comisioanele încasate de agenţii, ci din tarifele pe care acestea le pot obţine de la hoteluri. În ceea ce priveşte transportul - un alt element al costului biletului - turiştii vest-europeni au un avantaj - avioanele cu care zboară au capacităţi mari, de până la 300 de locuri, în timp ce la noi se operează cu aparate de zbor de circa 120 de locuri. „Toată industria de turism se bazează, până la un punct, pe discountul de volum, care e un factor important în calcularea preţului final“, spune Aurelian Bratosin, manager al agenţiei Butterfly Tourism. Nu mai puţin important este momentul ales pentru o vacanţă: dacă germanii pleacă în concediu în toate anotimpurile, adesea şi în extrasezon, românii preferă sărbătorile şi mijlocul verii.
HOTEL AFRODITA 4*, VENUS
În cazul acestui hotel, preţul pe noapte a unei camere duble este de 255 de lei, respectiv 72 de euro. Tariful nu include serviciile de masă. În catalogul destinat pieţei germane, preţul unei nopţi este de 32 de euro, la care se poate adăuga şi masa în regim de demipensiune - 13 euro. Nu există număr minim de nopţi pentru un sejur.
HOTEL COCOR 4*, NEPTUN-OLIMP Turiştii care cumpără un pachet la acest hotel printr-un operator român vor plăti 1.461,6 lei pentru un sejur de şase nopţi în regim de demipensiune. Asta înseamnă aproape 70 de euro/noapte. În catalogul DerTour, aceelaşi pachet este oferit în schimbul a 44 de euro. Clienţii nu sunt obligaţi să achiziţioneze pachetul-tip de şase nopţi, dar trebuie să stea cel puţin patru nopţi.
UTIL
De unde îţi cumperi biletul Turiştii care vor să cumpere o vacanţă prin DerTour se pot adresa uneia dintre agenţiile partenere, care se găsesc pe site-ul companiei. Acolo vor găsi catalogul firmei în limba engleză, acelaşi care este distribuit şi la operatorii din alte ţări. Ei pot alege un sejur la unul dintre cele 16 hoteluri de pe litoral, un circuit din cele cinci sau o vacanţă la munte, în cele mai populare staţiuni - oferta include cinci hoteluri în zonele montane. Cei care optează pentru ofertele de vacanţă în străinătate vor cumpăra serviciile de la sol oferite de nemţi şi biletul de avion de la unul dintre operatorii români, care organizează curse charter pentru destinaţia respectivă.