USR a primit sponsorizări, în anul 2016, de la patru firme deținute de Michael Horst Schimdt, apropiat al președintelui Klaus Iohannis, furnizorul de vehicule BMW pentru Poliția Română. Valoarea sponsorizărilor se ridică la peste 100.000 de lei și au fost făcute, în anul electoral 2016. În prezent, USR acuză o licitație cu dedicație, la Ministerul de Interne, pentru același sponsor care i-a ajutat să intre în Parlament.
Datele oficiale, publicate în Monitorul Oficial, arată că USR a primit în anul 2016, în contextul alegerilor parlamentare, suma de 115.000 de lei, de la firmele MHS Holding, deținute de Michael Schimdt, apropiat al președintelui Klaus Iohannis. Astfel, prin mai multe acte de sponsorizare, USR a încasat diferite sume de bani pentru susținerea campaniei electorale din anul 2016, la câteva luni după înființarea oficială a partidului.
Astfel, USR a primit, de la MHS Truck Bus SRL, suma de 50.000 de lei, prin două acte de donație, datate din 21 și 31 octombrie 2016.
De la o altă firmă din același holding, MHS Otopeni Truck Bus, partidul condus în prezent de Cătălin Drulă a mai încasat o donație în valoare de 22.000 de lei, pe 10 noiembrie 2016.
Alte donații, în valoare de 22.000 de lei, respectiv 21.000 de lei, au fost făcută de MHS Leasing Renting SRL și de MHS Truck Service. Ambele acte au fost datate, pe 10 noiembrie 2016.
La alegerile din 2016, USR, la vremea respectivă condus de Nicușor Dan, a reușit să intre în Parlamentul României, pentru prima oară, cu 40 de senatori și deputați.
Acuzațiile lui Cătălin Drulă la adresa sponsorului USR
Președintele USR, Cătălin Drulă, a acuzat licitația organizată de Poliția Română pentru achiziția a 600 de vehicule BMW, spunând că a fost făcută „cu dedicație” pentru același Michael Schmidt, fostul sponsor al partidului.
„Cu un minim efort, am documentat cum au făcut băieții o licitație cu dedicație. Să zicem că vrei să cumperi 600 de BMW-uri 320ix de la prietenul președintelui. Ai putea să ceri o berlină, relativ puternică (min. 175 cai putere), pe benzină, cu cutie automată, tracțiune integrală, accelerație de la 0-100km/h în cel mult 8 secunde. Ai putea”, a scris Cătălin Drulă zilele trecute pe Facebook.
Potrivit acestuia, în caietul de sarcini ar fi fost introduse specificații tehnice pe care nu le putea îndeplini decât firma lui Michael Schmidt, care comercializează autoturisme BMW.
„Dar ce te faci dacă vine un ofertant cu Skoda Octavia 2.0 TSI DSG 4X4 care se potrivește la toate, dar costă numai 28.000 € pe când BMW-ul e 38.600€? Cum ce faci? Pui în caietul de sarcini înălțime maximă de 1450 mm și Octavia nu se califică pentru că are 1469mm. Bonus: elimini și Volkswagen Passat-ul care are 1456mm”, a mai arătat liderul USR.
Drulă a mai spus că pentru a elimina și Audi A4 40 TFSI quattro „care costă tot 38.600 € și se potrivește la toate cerințele sau le depășește” a fost introdusă cerința „cutie de viteze automată cu minim 8+1 trepte”.
Replica ministrului Lucian Bode
În replică Lucian Bode, ministrul de Interne, a venit cu o serie de explicații menite să lămurească această situație. El a susținut că achiziția a respectat toate normele în vigoare, iar documentația tehnică a fost elaborată de Ministerele Transporturilor și cel de Interne.
„Toată documentația tehnică a fost întocmită și agreată de Ministerele Transporturilor și Interne, a avut girul Băncii de Investiții și toate avizele de legalitate. În 2017-2018 s-au făcut procedurile pentru a găsi finanțare. În mai 2021, Ministerul Transporturilor condus de Cătălin Drulă aproba cererea de finanțare însoțită de proiectul tehnic. În iulie 2021, Ministerul Transporturilor și Poliția Română semnează contractul de finanțare.
Nu poți să spui că ai semnat contractul dar nu ai semnat anexa, pentru că e parte din contract. Eu nu acuz că a finanțat în 2021 și a semnat acest contract. Acuz ipocrizia când spui de aceste demersuri. Să fii ministru al Transporturilor și să pui semnătura pe un contract și să spui că nu știi că anexa e parte din contract”, a transmis ministrul Lucian Bode.
Bode dă vina pe Cătălin Drulă
Lucian Bode a dat vina pe Cătălin Drulă pentru specificațiile tehnice ale autovehiculelor achiziționate, deși acestea au fost întocmite de Poliția Română și de Ministerul Afacerilor Interne.
„Poliția Română pune la dispoziția instituțiilor abilitate documentația pentru a lămuri orice întrebare. Cele mai multe întrebări au venit de la aceste specificații. Ne acuză că Poliția Română a trecut intenționat cutia de viteze 8+1. Păi dacă în proiectul tehnic scrie 8+1, puteam eu să scriu 7+1? Nu știu ce publică (n.a. Cătălin Drulă), dar nu cred că știa că anexele sunt parte integrantă a contractului.
Evident că da (n.a. va publica documentația din afacerea BMW). Nu fac nicio vină USR, că am văzut că unii spun că dau vina pe USR. E vina doar a lui, pentru că dacă se documenta afla că anexa e parte integrantă”, a spus ministrul de Interne Lucian Bode, conform Digi 24.