Urgența medicală: percepția medicului versus percepția pacientului! Unde se intersectează și unde diferă cele două viziuni

Urgența medicală: percepția medicului versus percepția pacientului! Unde se intersectează și unde diferă cele două viziuni

Accesul la îngrijire medicală de specialitate pentru problemele de sănătate urgente este extrem de limitat pentru majoritatea populației, pe când telemedicina a devenit un instrument vital pentru îndeplinirea actului medical la distanță, acolo unde medicina clasică nu poate furniza soluții.

Urgența medicală este un fenomen perceput diferit de medic și de pacient, cu zone în care cele două viziuni au puncte comune, dar și cu zone în care totul diferă.

Telemedicina este un concept medical revoluționar care folosește toate beneficiile oferite de progresul tehnologic al societății informaționale actuale și cele mai noi inovații din domeniul telecomunicațiilor pentru a livra tuturor celor care apelează la ea servicii medicale de cea mai bună calitate, indiferent de locul unde se află aceștia și de momentul din zi și din noapte când solicită ajutor de specialitate.

Urgența medicală este greu de definit, prin prisma diferențelor între percepția pacientului și percepția medicului

Numărul persoanelor care folosesc aplicațiile de telemedicină a crescut exponențial în ultimii ani, pe măsură ce percepția pacientului în legătură cu urgențele medicale s-a schimbat radical.

Declanșarea pandemiei globale de COVID la finalul anului 2019 a schimbat pentru totdeauna modul în care este percepută medicina clasică atât de către pacienți, cât și de către cadrele medicale care se ocupă cu îngrijirea lor.

Telemedicina a reușit cu succes să vină în sprijinul atât al  persoanelor aflate în carantină, după contractarea noului coronavirus, care aveau nevoie să comunice virtual cu un medic specialist, în cazul în care starea lor de sănătate s-ar fi agravat, cât și al celorlalți oameni care nu mai puteau accesa serviciile medicale de care aveau nevoie din cauza restricțiilor impuse de autoritățile sanitare.

Aplicațiile de telemedicină permit unei persoane să aleagă momentul când dorește să comunice cu un medic despre o problemă de sănătate cu care se confruntă și pe care consideră că trebuie să o rezolve cât mai urgent, indiferent de locul în care sunt cei doi interlocutori.

Pacientul poate face aceste solicitări ori de câte ori are nevoie și este preluat extrem de rapid de un doctor cu care dialoghează în timp real, prin video call și chat, despre situația medicală în care se află, chiar și atunci când se află în carantină.

Percepția doctorului, care consultă virtual un pacient prin platforma de telemedicină dedicată, despre gradul urgenței medicale a persoanei care apelează la acest serviciu vine în urma evaluării problemei de sănătate prezentate de către bolnav și a clasificării acesteia pentru a stabili, cu precizie, nivelul asistenței medicale necesare pentru soluționarea ei.

Subiectivitatea proprie fiecărui individ îl face pe acesta să apeleze la ajutor specializat de fiecare dată când se confruntă cu o problemă de sănătate apăsătoare și să considere că situația sa medicală trebuie rezolvată de urgență.

Părerea pacientului contează

Astfel, ușurința cu care se obține accesul direct și rapid la un doctor specialist prin utilizarea extrem de simplă a aplicațiilor de telemedicină a ajutat la schimbarea percepției pacientului în legătură cu urgențele medicale și cu modalitățile în care pot fi acestea rezolvate într-un timp cât mai scurt, fara drumuri inutile la spital.

Tot mai mulți medici apelează la telemedicină pentru a reuși să ofere un act medical de cea mai bună calitate, mai ales în contextul actual al pandemiei globale de COVID-19, și acest lucru le-a schimbat pentru totdeauna percepția legată de urgențele medicale ale pacienților lor.

Telemedicina are potențialul de a reduce semnificativ suprasolicitarea departamentelor de urgență ale spitalelor, mai ales în plină criză sanitară generată de numărul uriaș de infectări cu noul coronavirus, poate îmbunătăți comunicarea directă dintre pacient și doctor, indiferent de distanța la care se află cei doi interlocutori, și astfel poate scădea costurile cu îngrijirea medicală de specialitate.

O dată cu răspândirea la scară largă a dispozitivelor inteligente, cum ar fi smartphone-urile, care oferă accesul general al publicului la servicii de Internet și a cererii tot mai crescute de pe piața serviciilor medicale, telemedicina este cea care poate rezolva la distanță solicitările unui număr tot mai mare de persoane care apelează la platformele digitale dedicate.

Ne puteți urmări și pe Google News