UPC şi RCS&RDS nu s-au înţeles. UPC România va fi scoasă la licitaţie
- Bogdan Biszok
- 5 septembrie 2011, 14:33
RCS&RDS şi UPC România nu vor fuziona deoarece oficialii celor doi operatori nu au ajuns la o înţelegere. UPC România va fi scoasă la licitaţie publică.
Decizia de a scoate UPC România la licitaţie publică a fost luată după ce negocierile directe cu RCD&RDS au fost sistate "din cauza deciziei companiei conduse de Zoltan Teszari". Unul dintre motivele cheie pentru eşecul tranzacţiei ar fi unele neînţelegeri între echipele de consultanţi ale celor două părţi în interpretarea unor date din bilanţul financiar al UPC. Pe 18 iulie oficialii UPC România precizau: "În ultimele luni, au existat multiple speculaţii în piaţă şi zvonuri cu privire la o eventuală preluare a UPC de către RCS&RDS. Dorim să clarificăm această situaţie: UPC nu derulează niciun fel de discuţii cu RCS&RDS pe tema unei potenţiale tranzacţii. Singurul angajament al UPC este în faţa propriilor clienţi, acela de a le oferi servicii de televiziune, internet şi telefonie la cele mai înalte standarde". UPC România a avut în 2010 venituri de 120,9 milioane euro, faţă de un vârf de 173,2 milioane euro în 2007. UPC a devenit liderul pieţei locale de cablu după ce a preluat firma românească de cablu Astral în anul 2005 cu aproximativ 400 milioane dolari. UPC este acum numărul trei pe piaţă, după RCS&RDS şi Romtelecom.
Înfiinţată în 1994, compania RCS&RDS a reuşit sa depăşească UPC pe toate segmentele, TV, Internet, telefonie, printr-o politică extrem de agresivă de preţuri. În prezent, RCS&RDS are de aproape trei ori mai mulţi clienţi pe TV decât UPC. Reţelele UPC România deservesc, în acest moment, aproximativ 1.140.000 de clienţi în 200 oraşe. UPC România este afiliată la Liberty Global. Liberty Global este liderul industriei mondiale de comunicaţii prin cablu oferind servicii avansate de video, voce şi internet în bandă largă către aproximativ 18 milioane de clienţi din 14 ţări în principal în Europa, Chile şi Australia.