Uniunea Europeană a decis. Mașinile noi pe benzină și diesel, interzise din 2035

Sursa: Arhiva EVZ

Uniunea Europeană a aprobat planul Comisiei Europene de a reduce la zero emisiile de CO2 la maşinile noi începând din 2035. Oficialii cer motoare electrice 100%, dar industria auto este revoltată de decizia autorităților.

Statele membre UE au aprobat planul Comisiei Europene de a reduce la zero emisiile de CO2 la maşinile noi începând din 2035. Motoarele trebuie să fie 100% electrice.

Această propunere a fost prezentată de executivul european în iulie 2021. El a precizat că va fi sfârșitul vânzărilor de vehicule pe benzină şi diesel în UE începând cu 2035. Măsura trebuie să contribuie la atingerea obiectivelor climatice, în special neutralitatea carbonului până în 2050.

Cu toate astea, Germania şi Italia nu au fost încântate de propunere, iar cei 27 au acceptat și tehnologii alternative, cum ar fi combustibilii sintetici sau motoarele hibride reîncărcabile. Oficialii vor să analizeze dacă vor scăpa de emisiile de gaze cu efect de seră la vehicule.

UE vrea motoare electrice

Miniştrii mediului din statele membre UE, reuniţi la Luxemburg, au aprobat, de asemenea, o prelungire cu cinci ani a scutirii de obligaţii în materie de CO2 acordate producătorilor ce scot peste 10.000 de vehicule pe an, până la sfârşitul anului 2035. Această clauză, denumită uneori "amendamentul Ferrari" se axează pe cele mai scumpe mașini din lume.

Sursa: EVZ

Propunerile urmează să fie acum negociate cu europarlamentarii care şi-au stabilit, de asemenea, luna aceasta poziţia faţă de propunerea Comisiei Europene.

O reală provocare pentru industria auto

"Aceasta constitue o mare provocare pentru industria noastră de automobile", a recunoscut ministrul francez pentru tranziţie ecologică, Agnes Pannier-Runacher, care a prezidat întâlnirea de marţi. Ea a spus însă că reprezintă o necesitate în faţa concurenţei din partea Chinei şi a SUA, care au pariat în mare măsură pe vehiculele electrice, văzute ca viitor al industriei de automobile. Aceste decizii vor "permite o tranziţie planificată şi însoţită", a adăugat ministrul, potrivit AFP.

Cercetările au indicat că cea mai mare piedică în calea adoptării vehiculelor electrice este în prezent costul pentru cumpărători, a declarat Michelle Krebs, analist executiv la Cox Automotive, pentru ABC News.