Unele îi influenţează pe bărbaţi, altele pe FEMEI. Te păcălesc ca să faci CUMPĂRĂTURI?
- Roxana Roseti
- 3 februarie 2014, 11:35
O strategie despre care specialiştii în domeniu vorbesc foarte mult în ultima vreme. Subliniind că nimeni nu s-ar gândi la acest lucru, care a devenit deja un “obicei”.
Studiile de marketing realizate de universităţile americane au arătat că vanzarile cresc dacă prin sistemele de ventilare sunt pulverizate anumite arome, care îi relaxează pe clienţi. Cele mai bune Mirosul de citrice, de exemplu, este asociat inconştient cu ideea de curăţenie şi îi face pe oameni mai darnici, mai dispuşi să cheltuiască în magazine, după cum subliniază specialiştii. Acest lucru este binecunoscut de specialiştii în marketing-ul aromelor, care nu ezită să folosească arome sintetice în hipermarket pentru creşterea vânzărilor.Există unele arome care îi influenţează mai mult pe bărbaţi, iar altele mai mult pe femei. Studiile arată că mirosul de lămâie stimulează vânzările de produse pentru femei, în schimb, mirosul de ceapă este asimilat produselor masculine. “Iar hipermarketurile ştiu foarte bine aceasta”, precizează şi analiştii. Cele mai bune rezultate pot fi obţinute cu ajutorul mirosurilor de pâine proaspăt scoasă din cuptor sau de cafea. O influenţă foarte mare asupra cumpărătorilor o are şi muzica difuzată în supermarket. Studiile arată că difuzarea de muzică pop şi a melodiilor de sărbători creşte puternic vânzările. În schimb, muzica clasică are efectul contrar, în special asupra tinerilor şi adolescenţilor.